Bakalářská práce mapuje projevy nekázně, vyskytujících se na ZŠ, je zde popsán pohled učitelů na své kompetence ve směru k řešení nekázně. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní teoretické poznatky, týkající se nekázně ve školách a přístupů ke kázni ve školách. Praktická část zkoumá projevy nekázně, kterou řeší učitelé na ZŠ, a to z jejich pohledu. Autorka dále mapuje, jak se cítí učitelé připraveni na řešení situací, které vznikají. V souladu s cílem práce je použit kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Výběrový soubor tvoří pedagogičtí pracovníci ZŠ.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to map expression of indiscipline at elementary schools and is describing teacher's perspective to their competencies in solving indiscipline problems. This thesis is divided in theoretical and practical part. In theoretical part is described basic theoretical knowledges related to indiscipline at schools and approach to discipline at schools. Practical part elaborates on show of indiscipline from teacher's perspective, which they face at elementary schools. In next part author of this thesis elaborates more on teachers feeling about facing situation, which they face at schools. In accordance with aim of this thesis are used quantitative research and questionnaire survey to collect data. As sample for surveys are used elementary schools' teachers.
Bakalářská práce mapuje projevy nekázně, vyskytujících se na ZŠ, je zde popsán pohled učitelů na své kompetence ve směru k řešení nekázně. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní teoretické poznatky, týkající se nekázně ve školách a přístupů ke kázni ve školách. Praktická část zkoumá projevy nekázně, kterou řeší učitelé na ZŠ, a to z jejich pohledu. Autorka dále mapuje, jak se cítí učitelé připraveni na řešení situací, které vznikají. V souladu s cílem práce je použit kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Výběrový soubor tvoří pedagogičtí pracovníci ZŠ.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to map expression of indiscipline at elementary schools and is describing teacher's perspective to their competencies in solving indiscipline problems. This thesis is divided in theoretical and practical part. In theoretical part is described basic theoretical knowledges related to indiscipline at schools and approach to discipline at schools. Practical part elaborates on show of indiscipline from teacher's perspective, which they face at elementary schools. In next part author of this thesis elaborates more on teachers feeling about facing situation, which they face at schools. In accordance with aim of this thesis are used quantitative research and questionnaire survey to collect data. As sample for surveys are used elementary schools' teachers.
Cílem bakalářské práce bude zmapování projevů nekázně, vyskytujících se na ZŠ, bude popsán pohled učitelů na své kompetence ve směru k řešení nekázně. Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části budou zpracovány základní teoretické poznatky, týkající se nekázně ve školách a přístupů ke kázni ve školách. Praktická část bude zkoumat projevy nekázně, kterou řeší učitelé na ZŠ, a to z jejich pohledu. Autorka dále zmapuje, jak se cítí učitelé připraveni na řešení situací, které vznikají. V souladu s cílem práce bude použit kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Výběrový soubor budou tvořit pedagogičtí pracovníci ZŠ.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zmapování projevů nekázně, vyskytujících se na ZŠ, bude popsán pohled učitelů na své kompetence ve směru k řešení nekázně. Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části budou zpracovány základní teoretické poznatky, týkající se nekázně ve školách a přístupů ke kázni ve školách. Praktická část bude zkoumat projevy nekázně, kterou řeší učitelé na ZŠ, a to z jejich pohledu. Autorka dále zmapuje, jak se cítí učitelé připraveni na řešení situací, které vznikají. V souladu s cílem práce bude použit kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Výběrový soubor budou tvořit pedagogičtí pracovníci ZŠ.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav: Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton 2011 - 264 s., ISBN 978-80-7387-436-0.
BENDL, Stanislav: Neukázněný žák - Cesta institucionální pomoci. Nakladatelství ISV, Praha 2004. ISBN 80-86642-36-4.
BENDL, Stanislav: Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství - 1. vyd. - Praha: Triton, 2011 - 208 s. ISBN 978-80-7387-432-2.
BENDL, Stanislav: Vychovatelství - Učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada 2015 - 312 s., ISBN 978-80-7387-4-432-2.
NOVÁK, Tomáš: Mnohem menší dareba, než jste čekali. Praha: Grada 2014 - 128 s., ISBN 978-80-247-5069-9.
PROCHÁZKA, Miroslav: Sociální pedagogika. Praha: Grada. 2012 - 208 s., ISBN 978-80-247-3470-5.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav: Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton 2011 - 264 s., ISBN 978-80-7387-436-0.
BENDL, Stanislav: Neukázněný žák - Cesta institucionální pomoci. Nakladatelství ISV, Praha 2004. ISBN 80-86642-36-4.
BENDL, Stanislav: Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství - 1. vyd. - Praha: Triton, 2011 - 208 s. ISBN 978-80-7387-432-2.
BENDL, Stanislav: Vychovatelství - Učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada 2015 - 312 s., ISBN 978-80-7387-4-432-2.
NOVÁK, Tomáš: Mnohem menší dareba, než jste čekali. Praha: Grada 2014 - 128 s., ISBN 978-80-247-5069-9.
PROCHÁZKA, Miroslav: Sociální pedagogika. Praha: Grada. 2012 - 208 s., ISBN 978-80-247-3470-5.