Bakalářská práce se zabývá postavením privátních značek v obchodním řetězci Lidl. V praktické části práce je realizován marketingový výzkum. Z dotazníkového šetření bylo zjištěno, jak zákazníci řetězce vnímají privátní značky. Práce popisuje, jaké jsou hlavní důvody spotřebitelů k nákupu výrobků pod privátní značkou, jak hodnotí jejich kvalitu a jak je srovnávají s výrobky klasických značek. Bylo také zjištěno, které privátní značky řetězce jsou zákazníky nejvíce preferované. Na základě získaných informací z dotazníkového šetření byla navržena doporučení pro další rozvoj privátních značek v řetězci Lidl.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the position of private labels in the retail chain Lidl. The marketing research is implemented in the practical part of thesis. The questionnaire survey found out how the chain's customers perceive private labels. The thesis describes the main reasons for consumers to buy products under a private label, how they evaluate their quality and how they compare them with products of traditional brands. It was also found out which private label of the chain are most preference by customers. Based on the information obtained from the questionnaire survey, recommendations were proposed for the further development of private labels in the Lidl chain.
Klíčová slova
Privátní značka, Značka, Spotřebitel, Marketingový výzkum, Obchodní řetězec
Bakalářská práce se zabývá postavením privátních značek v obchodním řetězci Lidl. V praktické části práce je realizován marketingový výzkum. Z dotazníkového šetření bylo zjištěno, jak zákazníci řetězce vnímají privátní značky. Práce popisuje, jaké jsou hlavní důvody spotřebitelů k nákupu výrobků pod privátní značkou, jak hodnotí jejich kvalitu a jak je srovnávají s výrobky klasických značek. Bylo také zjištěno, které privátní značky řetězce jsou zákazníky nejvíce preferované. Na základě získaných informací z dotazníkového šetření byla navržena doporučení pro další rozvoj privátních značek v řetězci Lidl.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the position of private labels in the retail chain Lidl. The marketing research is implemented in the practical part of thesis. The questionnaire survey found out how the chain's customers perceive private labels. The thesis describes the main reasons for consumers to buy products under a private label, how they evaluate their quality and how they compare them with products of traditional brands. It was also found out which private label of the chain are most preference by customers. Based on the information obtained from the questionnaire survey, recommendations were proposed for the further development of private labels in the Lidl chain.
Klíčová slova
Privátní značka, Značka, Spotřebitel, Marketingový výzkum, Obchodní řetězec
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značky vybraného obchodního řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek obchodního řetězce
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značky vybraného obchodního řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek obchodního řetězce
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky. (1st ed.). Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam. (1st ed.). Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Keller, K., L. (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky. (1st ed.). Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam. (1st ed.). Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Keller, K., L. (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.