Tato práce zkoumá spokojenost návštěvníků v turistické oblasti PodKletí. Hlavním cílem je identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků. Vnímání kvality a kvantity primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke spokojenosti účastníků cestovního ruchu v Jižních Čechách.
Práce je založena na kvantitativním výzkumu s využitím dotazníkového šetření. Výzkum je realizován pro Jihočeskou centrálu cestovního ruchu, která vytvořila daný dotazník. Všech 301 dotazníků bylo sesbíráno v srpnu 2019 na pěti nejnavštěvovanějších památkách v PodKletí. Od turistů z České republiky bylo vyplněno 249 dotazníků a od zahraničních turistů 52 dotazníků. Dotazník porovnání situaci v PodKletí a v celých Jižních Čechách. Dle výsledků šetření byl vytvořen návrh ke zvýšení spokojenosti návštěvníků.
Anotace v angličtině
This work probes the satisfaction of the visitors in touristic area PodKletí. The main goal is to identify factors which influences the satisfaction of the visitors in touristic area PodKletí. It investigates the quality and quantity of primary and secondary supply of tourism which is perceived in terms of demand.
The work is based on a survey through questionnaires. The survey is done for the South Bohemian touristic centre which prepared the questionnaires. All of the 300 questionnaires were gathered through August 2019 in five most visited sights in PodKletí. Two hundred forty nine of them were from Czech tourists and fifty two from foreigners. The questionnaires also compare the situation in PodKletí and South Bohemia as a whole. Based on the outcome of this work were introduced certain measures leading to satisfaction improvement for the tourists.
Klíčová slova
Jižní Čechy, léto 2019, doprava, služby, památky, turistická oblast PodKletí
Klíčová slova v angličtině
summer 2019, transport, services, sightseeings, South Bohemia, touristic area PodKletí
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce zkoumá spokojenost návštěvníků v turistické oblasti PodKletí. Hlavním cílem je identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků. Vnímání kvality a kvantity primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke spokojenosti účastníků cestovního ruchu v Jižních Čechách.
Práce je založena na kvantitativním výzkumu s využitím dotazníkového šetření. Výzkum je realizován pro Jihočeskou centrálu cestovního ruchu, která vytvořila daný dotazník. Všech 301 dotazníků bylo sesbíráno v srpnu 2019 na pěti nejnavštěvovanějších památkách v PodKletí. Od turistů z České republiky bylo vyplněno 249 dotazníků a od zahraničních turistů 52 dotazníků. Dotazník porovnání situaci v PodKletí a v celých Jižních Čechách. Dle výsledků šetření byl vytvořen návrh ke zvýšení spokojenosti návštěvníků.
Anotace v angličtině
This work probes the satisfaction of the visitors in touristic area PodKletí. The main goal is to identify factors which influences the satisfaction of the visitors in touristic area PodKletí. It investigates the quality and quantity of primary and secondary supply of tourism which is perceived in terms of demand.
The work is based on a survey through questionnaires. The survey is done for the South Bohemian touristic centre which prepared the questionnaires. All of the 300 questionnaires were gathered through August 2019 in five most visited sights in PodKletí. Two hundred forty nine of them were from Czech tourists and fifty two from foreigners. The questionnaires also compare the situation in PodKletí and South Bohemia as a whole. Based on the outcome of this work were introduced certain measures leading to satisfaction improvement for the tourists.
Klíčová slova
Jižní Čechy, léto 2019, doprava, služby, památky, turistická oblast PodKletí
Klíčová slova v angličtině
summer 2019, transport, services, sightseeings, South Bohemia, touristic area PodKletí
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti PodKletí. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti PodKletí. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.
Poznámka: změna katedry a vedoucího práce
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.