Tato bakalářská práce je založená na definování cestovního ruchu a vymezení základních pojmů, které tento obor zahrnuje. Hlavním tématem je vymezení a posouzení faktorů, které vedou k ovlivňování spokojenosti návštěvníků v turistické oblasti Českobudějovicko-Hlubocka. Cílem je poskytnout informace o tom, co návštěvníky motivuje k navštívení do této oblasti, co je láká a samozřejmě, kde jsou z jejich pohledu jisté nedostatky. Cestovní ruch a samotné cestování je jednou z nejrozšířenější forem, kterou lidé vyplňují svůj volný čas, uspokojují jím své potřeby ať už odpočinku, relaxace nebo poznávání. Metoda využitá k výzkumu byla formou dotazníkového šetření, a to v Českých Budějovicích na náměstí Přemysla Otakara II, v okolí budějovického Budvaru a v Hluboké nad Vltavou v oblasti zámku a centra. Tím byla posouzena kvantita a kvalita, jak primární, tak sekundární nabídky cestovního ruchu z hlediska poptávky návštěvníků. Výsledkem této práce je zhodnocení motivace účastníků v dané oblasti a závěrečné doporučení k budoucímu zlepšení v rámci poskytovaných služeb.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is based on the definition of tourism and the basic terms which are involved in this study. The main topic is the definition and assessment of factors that lead to affecting the satisfaction of visitors in the tourist region Českobudějovicko-Hlubocko.
The aim is to provide information on motivation of visiting, attractions and shortcomings from their point of view. Tourism and travelling are some of the most widespread forms of how people spend their leisure time satisfy their needs incluing rest, relaxing or skills.
The method used for research is a questionnaire survey collected on the square of Přemysl Otakar II. and around Budweiser Budvar in České Budějovice and in Hluboká nad Vltavou in the area of the castle and the historical centre. This was assessed for quantity and quality in both primary and secondary tourism offers in terms of visitor demand.
The result of this work is the evaluation of the motivation of participant in this area and the final recommendation for future improvement in the services is provided.
Tato bakalářská práce je založená na definování cestovního ruchu a vymezení základních pojmů, které tento obor zahrnuje. Hlavním tématem je vymezení a posouzení faktorů, které vedou k ovlivňování spokojenosti návštěvníků v turistické oblasti Českobudějovicko-Hlubocka. Cílem je poskytnout informace o tom, co návštěvníky motivuje k navštívení do této oblasti, co je láká a samozřejmě, kde jsou z jejich pohledu jisté nedostatky. Cestovní ruch a samotné cestování je jednou z nejrozšířenější forem, kterou lidé vyplňují svůj volný čas, uspokojují jím své potřeby ať už odpočinku, relaxace nebo poznávání. Metoda využitá k výzkumu byla formou dotazníkového šetření, a to v Českých Budějovicích na náměstí Přemysla Otakara II, v okolí budějovického Budvaru a v Hluboké nad Vltavou v oblasti zámku a centra. Tím byla posouzena kvantita a kvalita, jak primární, tak sekundární nabídky cestovního ruchu z hlediska poptávky návštěvníků. Výsledkem této práce je zhodnocení motivace účastníků v dané oblasti a závěrečné doporučení k budoucímu zlepšení v rámci poskytovaných služeb.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is based on the definition of tourism and the basic terms which are involved in this study. The main topic is the definition and assessment of factors that lead to affecting the satisfaction of visitors in the tourist region Českobudějovicko-Hlubocko.
The aim is to provide information on motivation of visiting, attractions and shortcomings from their point of view. Tourism and travelling are some of the most widespread forms of how people spend their leisure time satisfy their needs incluing rest, relaxing or skills.
The method used for research is a questionnaire survey collected on the square of Přemysl Otakar II. and around Budweiser Budvar in České Budějovice and in Hluboká nad Vltavou in the area of the castle and the historical centre. This was assessed for quantity and quality in both primary and secondary tourism offers in terms of visitor demand.
The result of this work is the evaluation of the motivation of participant in this area and the final recommendation for future improvement in the services is provided.
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Českobudějovicko-Hlubocko. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Českobudějovicko-Hlubocko. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.