Spokojenost účastníka cestovního ruchu v dané destinaci je pro jeho možný návrat do lokality a jeho následné reference klíčová. Vychází z mnoha aspektů pobytu a často stačí nespokojenost s jedním z nich, aby návštěvník viděl destinaci v úplně jiném světle.
Tato bakalářská práce zkoumá, jak návštěvníci vnímají kvalitu a kvantitu primární a sekundární nabídky v Jihočeském kraji, konkrétně v turistické oblasti Šumavsko, a zároveň činitele, které ovlivňují či přímo determinují jejich spokojenost. Vzhledem k popularitě a také možnostem a nabídce cestovního ruchu bylo sledováno a analyzováno množství aspektů, klíčových pro posílení, zachování, či obnovení konkurenceschopnosti destinace cestovního ruchu. Pro nedostatky regionu bránící mu v rozvoji cestovního ruchu jsou v závěru bakalářské práce navržena opatření pro jejich odstranění.
Anotace v angličtině
Tourist's satisfaction in a particular destination is crucial for his possible return to the locality and subsequent references. It is based on many aspects of the stay and often dissatisfaction with one of them is enough to see the destination in a completely different light.
This thesis clarifies, how do the visitors of South Bohemia, specifically of the tourism region of Šumavsko, perceive the quantity and quality of primary and secondary tourism offer in the destination as well as factors that influence or directly determine their satisfaction. Given the popularity of tourism, its possibilities, and supply, several aspects crucial for strengthening, maintaining or restoring the competitiveness of the destination were observed and analysed. In conclusion, the thesis provides a solution for the elimination of shortcomings preventing the region from developing tourism.
Klíčová slova
spokojenost účastníka cestovního ruchu, činitele ovlivňující spokojenost účastníků cestovního ruchu, primární a sekundární nabídka, konkurenceschopnost regionu, turistická oblast Šumavsko
Klíčová slova v angličtině
tourist satisfaction, factors influencing tourist satisfaction, primary and secondary tourism offer, competitiveness of the region, tourism region of Šumavsko
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Spokojenost účastníka cestovního ruchu v dané destinaci je pro jeho možný návrat do lokality a jeho následné reference klíčová. Vychází z mnoha aspektů pobytu a často stačí nespokojenost s jedním z nich, aby návštěvník viděl destinaci v úplně jiném světle.
Tato bakalářská práce zkoumá, jak návštěvníci vnímají kvalitu a kvantitu primární a sekundární nabídky v Jihočeském kraji, konkrétně v turistické oblasti Šumavsko, a zároveň činitele, které ovlivňují či přímo determinují jejich spokojenost. Vzhledem k popularitě a také možnostem a nabídce cestovního ruchu bylo sledováno a analyzováno množství aspektů, klíčových pro posílení, zachování, či obnovení konkurenceschopnosti destinace cestovního ruchu. Pro nedostatky regionu bránící mu v rozvoji cestovního ruchu jsou v závěru bakalářské práce navržena opatření pro jejich odstranění.
Anotace v angličtině
Tourist's satisfaction in a particular destination is crucial for his possible return to the locality and subsequent references. It is based on many aspects of the stay and often dissatisfaction with one of them is enough to see the destination in a completely different light.
This thesis clarifies, how do the visitors of South Bohemia, specifically of the tourism region of Šumavsko, perceive the quantity and quality of primary and secondary tourism offer in the destination as well as factors that influence or directly determine their satisfaction. Given the popularity of tourism, its possibilities, and supply, several aspects crucial for strengthening, maintaining or restoring the competitiveness of the destination were observed and analysed. In conclusion, the thesis provides a solution for the elimination of shortcomings preventing the region from developing tourism.
Klíčová slova
spokojenost účastníka cestovního ruchu, činitele ovlivňující spokojenost účastníků cestovního ruchu, primární a sekundární nabídka, konkurenceschopnost regionu, turistická oblast Šumavsko
Klíčová slova v angličtině
tourist satisfaction, factors influencing tourist satisfaction, primary and secondary tourism offer, competitiveness of the region, tourism region of Šumavsko
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Šumavsko. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Šumavsko. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.
Poznámka: změna katedry a vedoucího práce
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.