Tato bakalářská práce identifikuje faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků jižních Čech, konkrétně turistické oblasti Novohradsko-Doudlebsko. Vychází z definice cestovního ruchu a ze souvisejících disciplín, jež jsou nedílnou součástí pro rozvoj destinace cestovního ruchu stejně jako pro zvyšování spokojenosti návštěvníků této destinace.
Cílem je zjistit, co ovlivňuje míru spokojenosti či nespokojenosti návštěvníků turistické oblasti Novohradsko-Doudlebsko a čím jsou motivováni k návštěvě této destinace. Po zjištění těchto faktorů je dalším logickým krokem návrh možného řešení případných problémů, které by mohly spokojenost návštěvníků negativně ovlivňovat. Rovněž je zde vypracována kalkulace nákladů pro zavedení návrhu řešení.
Metodou sběru dat je dotazníkové šetření prováděné na pěti místech ve zkoumané turistické oblasti (konkrétně v Nových Hradech, Borovanech, Terčině údolí, Římově a Pořešíně). Množství a kvalita primární i sekundární nabídky cestovního ruchu je hodnocena z pohledu 301 návštěvníků, kteří dotazník vyplnili.
Tato práce by měla přinést řešení vedoucí ke zvýšení spokojenosti návštěvníků jižních Čech poznáním jejich zájmů, názorů i nápadů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis identifies visitors' satisfaction factors in the tourist area of Novohradsko-Doudlebsko in South Bohemia. It is based on the definition of tourism and related basis terms of this discipline.
The aim is to find out what are visitors to this tourist area motivated to visit and what are they satisfied or dissatisfied with and then to suggest some possible solution of eventual problems.
The method used for collecting data was a questionnaire survey in five places situated in the examined tourist area (exactly in Nové Hrady, Borovany, Terčino Údolí, Římov and Pořešín). The quantity and quality of both primary and secondary tourism offers was assessed from the point of view of 300 visitors who filled in the questionnaire.
This thesis should increase the satisfaction of visitors of South Bohemia by getting to know their interests, opinions and ideas.
Tato bakalářská práce identifikuje faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků jižních Čech, konkrétně turistické oblasti Novohradsko-Doudlebsko. Vychází z definice cestovního ruchu a ze souvisejících disciplín, jež jsou nedílnou součástí pro rozvoj destinace cestovního ruchu stejně jako pro zvyšování spokojenosti návštěvníků této destinace.
Cílem je zjistit, co ovlivňuje míru spokojenosti či nespokojenosti návštěvníků turistické oblasti Novohradsko-Doudlebsko a čím jsou motivováni k návštěvě této destinace. Po zjištění těchto faktorů je dalším logickým krokem návrh možného řešení případných problémů, které by mohly spokojenost návštěvníků negativně ovlivňovat. Rovněž je zde vypracována kalkulace nákladů pro zavedení návrhu řešení.
Metodou sběru dat je dotazníkové šetření prováděné na pěti místech ve zkoumané turistické oblasti (konkrétně v Nových Hradech, Borovanech, Terčině údolí, Římově a Pořešíně). Množství a kvalita primární i sekundární nabídky cestovního ruchu je hodnocena z pohledu 301 návštěvníků, kteří dotazník vyplnili.
Tato práce by měla přinést řešení vedoucí ke zvýšení spokojenosti návštěvníků jižních Čech poznáním jejich zájmů, názorů i nápadů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis identifies visitors' satisfaction factors in the tourist area of Novohradsko-Doudlebsko in South Bohemia. It is based on the definition of tourism and related basis terms of this discipline.
The aim is to find out what are visitors to this tourist area motivated to visit and what are they satisfied or dissatisfied with and then to suggest some possible solution of eventual problems.
The method used for collecting data was a questionnaire survey in five places situated in the examined tourist area (exactly in Nové Hrady, Borovany, Terčino Údolí, Římov and Pořešín). The quantity and quality of both primary and secondary tourism offers was assessed from the point of view of 300 visitors who filled in the questionnaire.
This thesis should increase the satisfaction of visitors of South Bohemia by getting to know their interests, opinions and ideas.
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Novohradsko-Doudlebsko. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků turistické oblasti Novohradsko-Doudlebsko. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu v jižních Čechách.
Metodický postup:
Studium teoretických východisek
Příprava a realizace vlastního výzkumu
Analýza současného stavu
Syntéza výsledků a poznatků
Návrh opatření na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy). 2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše). 3. Metodika. 4. Řešení a výsledky (diskuze). 5. Závěr. I. Summary a key words v AJ. II. Seznam použitých zdrojů. III. Seznam obrázků, tabulek a grafů. IV. Seznam příloh. V. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Bowen, J.T., & Makens, J.C. (2010). Marketing for hospitality and tourism. Boston: Pearson.
Middleton, V. T., Fyall, A., & Morgan, M. (2009). Marketing in Travel and Tourism. London: Butterworth-Heinemann.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinace. Praha: Grada Publishing, a.s.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.
Wang, Y., Pizam, A. (2011). Destination marketing and management: Theories and applications. MA: CABI Pub.