V bakalářské práci je zpracované téma emoční inteligence a její rozvoj u dětí v předškolním věku. Teoretická část práce je rozčleněna do třech podkapitol, které charakterizují emoce včetně jejich vývoje v raném věku, dále objasňují pojem emoční inteligence a zmiňují vliv prostředí na emoční vývoj dítěte. V praktické části je vytvořen průřezový projekt, díky kterému chci u dětí podpořit rozvoj emoční inteligence. Je proveden akční výzkum, kde je použita metoda pozorování, rozhovoru a audiozáznamu v konkrétní mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of emotional intelligence and its development in preschool children. The theoretical part of the work is divided into three subchapters, which characterize emotions, including their development at an early age, further clarify the concept of emotional intelligence and mention the influence of the environment on the emotional development of the child. In the practical part I used a cross-sectional project, which I want to use in support of the development of emotional intelligence in children. Action research is carried out, where the method of observation, interview and audio recording is used in a specific kindergarten.
Emotion, emotional development, emotional intelligence, preschool age
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci je zpracované téma emoční inteligence a její rozvoj u dětí v předškolním věku. Teoretická část práce je rozčleněna do třech podkapitol, které charakterizují emoce včetně jejich vývoje v raném věku, dále objasňují pojem emoční inteligence a zmiňují vliv prostředí na emoční vývoj dítěte. V praktické části je vytvořen průřezový projekt, díky kterému chci u dětí podpořit rozvoj emoční inteligence. Je proveden akční výzkum, kde je použita metoda pozorování, rozhovoru a audiozáznamu v konkrétní mateřské škole.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of emotional intelligence and its development in preschool children. The theoretical part of the work is divided into three subchapters, which characterize emotions, including their development at an early age, further clarify the concept of emotional intelligence and mention the influence of the environment on the emotional development of the child. In the practical part I used a cross-sectional project, which I want to use in support of the development of emotional intelligence in children. Action research is carried out, where the method of observation, interview and audio recording is used in a specific kindergarten.
Emotion, emotional development, emotional intelligence, preschool age
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit a částečně i ověřit Třídní vzdělávací program v mateřské škole zaměřený na rozvíjení emoční inteligence u dětí předškolního věku.
V teoretické části se autorka zaměří na emoční vývoj dítěte a na vymezení základních pojmů spojených s emoční inteligencí a jejím rozvojem.
V praktické části vytvoří návrh třídního vzdělávacího programu zaměřeného na rozvíjení emoční inteligence, který bude postupně realizovat ve třídě mateřské školy od září 2019 do ledna 2020. Pak realizovanou část vyhodnotí a navrhne pokračování pro zbytek školního roku.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit a částečně i ověřit Třídní vzdělávací program v mateřské škole zaměřený na rozvíjení emoční inteligence u dětí předškolního věku.
V teoretické části se autorka zaměří na emoční vývoj dítěte a na vymezení základních pojmů spojených s emoční inteligencí a jejím rozvojem.
V praktické části vytvoří návrh třídního vzdělávacího programu zaměřeného na rozvíjení emoční inteligence, který bude postupně realizovat ve třídě mateřské školy od září 2019 do ledna 2020. Pak realizovanou část vyhodnotí a navrhne pokračování pro zbytek školního roku.