Práce se podrobněji zabývá tématem školních klubů, které řadíme mezi školská zařízení pro zájmové vzdělávání.
Vysvětluje význam základních pojmů, popisuje činnosti a poslání školního klubu. Dále rozebírá dokumentaci a činnosti deseti vybraných školních klubů ve třech okresech Plzeňského kraje. Získané informace v závěrečné části analyzuje.
Cílem práce bylo se zaměřit na základní informace vztahující se ke školním klubům
a popsat jejich význam. Dále pak na základě získané dokumentace popsat provoz
a nabídku vybraných školních klubů.
Anotace v angličtině
The thesis is focusing on details connected with the topic of school clubs, which we rank among school facilities for leisure education.
It explains the meaning of basic concepts, describes the activities and function of the school club. It also analysis the documentation and activities of ten selected school clubs in three districts of the Pilsen Region. Final part of the thesis analysis the collected information.
The aim of this work was to focus on the basic information related to school clubs and describe their importance. Further, on the basis of the obtained documentation, describe the operation and offer of selected school clubs.
Klíčová slova
školní klub, zájmové vzdělávání, školní vzdělávací program, pedagogičtí pracovníci, druhy vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
school club, special interest education, school educational program, school educators, types of education
Rozsah průvodní práce
51.s (70 067 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se podrobněji zabývá tématem školních klubů, které řadíme mezi školská zařízení pro zájmové vzdělávání.
Vysvětluje význam základních pojmů, popisuje činnosti a poslání školního klubu. Dále rozebírá dokumentaci a činnosti deseti vybraných školních klubů ve třech okresech Plzeňského kraje. Získané informace v závěrečné části analyzuje.
Cílem práce bylo se zaměřit na základní informace vztahující se ke školním klubům
a popsat jejich význam. Dále pak na základě získané dokumentace popsat provoz
a nabídku vybraných školních klubů.
Anotace v angličtině
The thesis is focusing on details connected with the topic of school clubs, which we rank among school facilities for leisure education.
It explains the meaning of basic concepts, describes the activities and function of the school club. It also analysis the documentation and activities of ten selected school clubs in three districts of the Pilsen Region. Final part of the thesis analysis the collected information.
The aim of this work was to focus on the basic information related to school clubs and describe their importance. Further, on the basis of the obtained documentation, describe the operation and offer of selected school clubs.
Klíčová slova
školní klub, zájmové vzdělávání, školní vzdělávací program, pedagogičtí pracovníci, druhy vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
school club, special interest education, school educational program, school educators, types of education
Zásady pro vypracování
Cílem prakticky zaměřené bakalářské práce je zjistit (v regionálně omezeném rozsahu) výskyt školních klubů a analyzovat jejich vnitřní dokumenty. Student si vybere přiměřený region (nejlépe kraj nebo jeho část) a zjistí, při kterých školách jsou zřízeny školní kluby. S vedením těchto škol naváže kontakt a vyžádá si základní dokumenty vztahující se ke školním klubům. V těchto dokumentech student hledá a srovnává následující informace: existenci školních vzdělávacích programů školních klubů, příp. dalších programových dokumentů, principy a zásady, jimiž se školní kluby řídí, typy činnosti, které nabízejí školní kluby, využití školních klubů (počet účastníků aktivit). V případě, že některé z těchto dat nejsou obsažena v dostupných dokumentech, může student použít jednoduchý dotazník.
Zásady pro vypracování
Cílem prakticky zaměřené bakalářské práce je zjistit (v regionálně omezeném rozsahu) výskyt školních klubů a analyzovat jejich vnitřní dokumenty. Student si vybere přiměřený region (nejlépe kraj nebo jeho část) a zjistí, při kterých školách jsou zřízeny školní kluby. S vedením těchto škol naváže kontakt a vyžádá si základní dokumenty vztahující se ke školním klubům. V těchto dokumentech student hledá a srovnává následující informace: existenci školních vzdělávacích programů školních klubů, příp. dalších programových dokumentů, principy a zásady, jimiž se školní kluby řídí, typy činnosti, které nabízejí školní kluby, využití školních klubů (počet účastníků aktivit). V případě, že některé z těchto dat nejsou obsažena v dostupných dokumentech, může student použít jednoduchý dotazník.
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, M. Animace. Praha: Portál, 2013. DEINET, Ulrich, STURZENHECKER, Benedikt (Hrsg.): Handbuch Offene Kinder- und Jugendarbeit. Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2005. Metodika pro podporu školních vzdělávacích programů ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. Praha: NIDM, 2009.
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, M. Animace. Praha: Portál, 2013. DEINET, Ulrich, STURZENHECKER, Benedikt (Hrsg.): Handbuch Offene Kinder- und Jugendarbeit. Wiesbaden, VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2005. Metodika pro podporu školních vzdělávacích programů ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. Praha: NIDM, 2009.