Bakalářská práce se zabývá postavením privátních značek obchodního řetězce Tesco. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají výrobky privátních značek Tesco v porovnání s výrobky ostatních značek. Dílčím cílem je na základě zjištěných poznatků navrhnout možná řešení pro zlepšení toho vnímání.
Práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické, která zahrnuje literární rešerši a praktické, ve které je proveden vlastní výzkum. Literární rešerše podává čtenáři základní informace o tématu. V jednotlivých podkapitolách jsou vysvětleny pojmy související s prací. Nejprve jsou probrány značky obecně, poté podrobněji privátní značky, následně obchodní řetězce, a nakonec marketingový výzkum. V praktické části je proveden sběr dat, který probíhal formou online dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 219 respondentů.
Na základě informací získaných dotazníkovým šetřením byla pro společnost Tesco navržena konkrétní doporučení, která mají za cíl zlepšit vnímání výrobků privátních značek.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on a market position of a private label. The main aim of this thesis is to determine how customers perceive the market position of a Tesco's private label. It also describes brands in general and it presents the problematics of private labels specifically. In Addition, it examines the market position of the Tesco Store on the Czech market.
To achieve the aim there is used a marketing research which is realized by a questionnaire survey, whereby, it is found how the Tesco's private label's products is perceived compared to branded products. Based on results it was recommended how to improve the market position of Tesco´s private labels.
Klíčová slova
privátní značka, značka, obchodní řetězec, tržní postavení, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
private label, brand, retail chain, market position, marketing research
Rozsah průvodní práce
51 s. (72 051)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá postavením privátních značek obchodního řetězce Tesco. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají výrobky privátních značek Tesco v porovnání s výrobky ostatních značek. Dílčím cílem je na základě zjištěných poznatků navrhnout možná řešení pro zlepšení toho vnímání.
Práce se skládá ze dvou hlavních částí - teoretické, která zahrnuje literární rešerši a praktické, ve které je proveden vlastní výzkum. Literární rešerše podává čtenáři základní informace o tématu. V jednotlivých podkapitolách jsou vysvětleny pojmy související s prací. Nejprve jsou probrány značky obecně, poté podrobněji privátní značky, následně obchodní řetězce, a nakonec marketingový výzkum. V praktické části je proveden sběr dat, který probíhal formou online dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 219 respondentů.
Na základě informací získaných dotazníkovým šetřením byla pro společnost Tesco navržena konkrétní doporučení, která mají za cíl zlepšit vnímání výrobků privátních značek.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on a market position of a private label. The main aim of this thesis is to determine how customers perceive the market position of a Tesco's private label. It also describes brands in general and it presents the problematics of private labels specifically. In Addition, it examines the market position of the Tesco Store on the Czech market.
To achieve the aim there is used a marketing research which is realized by a questionnaire survey, whereby, it is found how the Tesco's private label's products is perceived compared to branded products. Based on results it was recommended how to improve the market position of Tesco´s private labels.
Klíčová slova
privátní značka, značka, obchodní řetězec, tržní postavení, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
private label, brand, retail chain, market position, marketing research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značky vybraného obchodního řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek obchodního řetězce
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značky vybraného obchodního řetězce na českém trhu.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr dat a analýza nabídky privátních značek obchodního řetězce
Syntéza výsledků a poznatků
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky (1st ed.). Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam (1st ed.). Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Keller, K., L. (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. (2003). Brand building: budování značky (1st ed.). Brno: Computer Press.
Haigh, D. (2002). Oceňování značky a jeho význam (1st ed.). Praha: Management Press.
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Keller, K., L. (2007). Strategické řízení značky. (1st ed.). Praha: Grada.