Téma společenské odpovědnosti (CSR) se stává čím dál atraktivnějším, jak pro média, tak pro samotné firmy a instituce. Společenská odpovědnost firmy totiž stále více zajímá jednotlivce jako jsou občani, zaměstnanci a zákazníci. Je důležité si uvědomit, že společenská odpovědnost už dávno není vnímána jako pouze příspěvek na charitu.
Cílem této diplomové práce je zhodnocení, jak vybraný podnik přistupuje ke společenské odpovědnosti. Na základě zjištěných skutečností budou doporučeny návrhy, které by mohly zlepšit společenskou odpovědnost vybrané firmy.
Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla definována společenská odpovědnost, její výhody, principy, kritika a další témata s ní spojená. V praktické části je definován cíl této práce a metodika. Dále je popisován vybraný podnik, jeho služby a aktivity společenské odpovědnosti. Práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření, na jejichž základě jsou doporučovány návrhy na zlepšení společenské odpovědnosti ve vybrané organizaci.
Anotace v angličtině
The topic of corporate social responsibility (CSR) is becoming increasingly attractive, for both the media and companies or institutions themselves. The corporate responsibility is in fact of interest of individuals such as citizens, employees and customers. It is important to realize, that social responsibility is no longer considered just as a contribuliton to charity.
The aim of the thesis is to evaluate how the selected company approaches the social responsibility. Based on the findings, suggestions that could improve the social responsibility of the selected company are recommended.
This thesis is divided into two parts - theoretical and practical part. The theoretical part defined social responsibility, its benefits, principles, criticism and other topics related to it. The practical part defines the aim of this thesis and methodology. The selected company, its services and social responsibility activities are also described. The thesis contains the results of a questionnaire survey, on the basis of which suggestions for improving social responsibility in a selected organization are recommended.
Klíčová slova
společenská odpovědnost, CSR, kvantitativní výzkum, stakeholdeři, tři pilíře
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, quantitative research, stakeholders, three pillars
Rozsah průvodní práce
92s. (143 165 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Téma společenské odpovědnosti (CSR) se stává čím dál atraktivnějším, jak pro média, tak pro samotné firmy a instituce. Společenská odpovědnost firmy totiž stále více zajímá jednotlivce jako jsou občani, zaměstnanci a zákazníci. Je důležité si uvědomit, že společenská odpovědnost už dávno není vnímána jako pouze příspěvek na charitu.
Cílem této diplomové práce je zhodnocení, jak vybraný podnik přistupuje ke společenské odpovědnosti. Na základě zjištěných skutečností budou doporučeny návrhy, které by mohly zlepšit společenskou odpovědnost vybrané firmy.
Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla definována společenská odpovědnost, její výhody, principy, kritika a další témata s ní spojená. V praktické části je definován cíl této práce a metodika. Dále je popisován vybraný podnik, jeho služby a aktivity společenské odpovědnosti. Práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření, na jejichž základě jsou doporučovány návrhy na zlepšení společenské odpovědnosti ve vybrané organizaci.
Anotace v angličtině
The topic of corporate social responsibility (CSR) is becoming increasingly attractive, for both the media and companies or institutions themselves. The corporate responsibility is in fact of interest of individuals such as citizens, employees and customers. It is important to realize, that social responsibility is no longer considered just as a contribuliton to charity.
The aim of the thesis is to evaluate how the selected company approaches the social responsibility. Based on the findings, suggestions that could improve the social responsibility of the selected company are recommended.
This thesis is divided into two parts - theoretical and practical part. The theoretical part defined social responsibility, its benefits, principles, criticism and other topics related to it. The practical part defines the aim of this thesis and methodology. The selected company, its services and social responsibility activities are also described. The thesis contains the results of a questionnaire survey, on the basis of which suggestions for improving social responsibility in a selected organization are recommended.
Klíčová slova
společenská odpovědnost, CSR, kvantitativní výzkum, stakeholdeři, tři pilíře
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, quantitative research, stakeholders, three pillars
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Hlavním cílem práce je zhodnotit jak vybraný podnik přistupuje ke společné odpovědnosti (CSR) a na základě zjištěných skutečností navrhnout doporučení pro zlepšení v oblasti ČSR.
Osnova:
1. Společenská odpovědnost firem
2. Oblasti společenské odpovědnosti firem
3. Zavádění společenské odpovědnosti v podniku
4. Charakteristika vybraného podniku
5. Analýza CSR v podniku
6. Návrhy na zlepšení stávajícího systému společenské odpovědnosti podniku
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Hlavním cílem práce je zhodnotit jak vybraný podnik přistupuje ke společné odpovědnosti (CSR) a na základě zjištěných skutečností navrhnout doporučení pro zlepšení v oblasti ČSR.
Osnova:
1. Společenská odpovědnost firem
2. Oblasti společenské odpovědnosti firem
3. Zavádění společenské odpovědnosti v podniku
4. Charakteristika vybraného podniku
5. Analýza CSR v podniku
6. Návrhy na zlepšení stávajícího systému společenské odpovědnosti podniku
Seznam doporučené literatury
Dytrt, Z. (2012). Odpovědný management v podnikání a veřejné správě: cesta do inovační společnosti. Hradec Králové: Etika podnikání a veřejné správy.
Holátová, D., Doležalová, V., & Adamová, M. (2014). Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích: společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG.
Kašparová, K., & Kunz, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing.
Malecki, C. (2018). Corporate Social Responsibility: Perspectives for Sustainable Corporate Governance: Edward Elgar Publishing Limited.
Pícha, K. (2012). Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství.
Urip, S. (2010). CSR strategies: corporate social responsibility for a competitive edge in emerging markets. Singapore: Wiley.
Zadražilová, D. (2010). Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. V Praze: C. H. Beck.
Seznam doporučené literatury
Dytrt, Z. (2012). Odpovědný management v podnikání a veřejné správě: cesta do inovační společnosti. Hradec Králové: Etika podnikání a veřejné správy.
Holátová, D., Doležalová, V., & Adamová, M. (2014). Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích: společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG.
Kašparová, K., & Kunz, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing.
Malecki, C. (2018). Corporate Social Responsibility: Perspectives for Sustainable Corporate Governance: Edward Elgar Publishing Limited.
Pícha, K. (2012). Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství.
Urip, S. (2010). CSR strategies: corporate social responsibility for a competitive edge in emerging markets. Singapore: Wiley.
Zadražilová, D. (2010). Společenská odpovědnost podniků: transparentnost a etika podnikání. V Praze: C. H. Beck.