Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Edukačně hodnotícího profilu dítěte s poruchou autistického spektra do sedmi let jako nástroje k zjištění vývojové úrovně dvou chlapců s poruchou autistického spektra se souběžnou komorbiditou mentální postižení a k sestavení edukačního plánu v MŠ speciální.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of using the educational evaluation profile of a child with autism spectrum disorder up to seven years of age as a tool to determine the developmental level of two boys with autism spectrum disorder with concomitant comorbidity mental disability and to compile an educational plan in a special kindergarten.
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Edukačně hodnotícího profilu dítěte s poruchou autistického spektra do sedmi let jako nástroje k zjištění vývojové úrovně dvou chlapců s poruchou autistického spektra se souběžnou komorbiditou mentální postižení a k sestavení edukačního plánu v MŠ speciální.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the possibilities of using the educational evaluation profile of a child with autism spectrum disorder up to seven years of age as a tool to determine the developmental level of two boys with autism spectrum disorder with concomitant comorbidity mental disability and to compile an educational plan in a special kindergarten.
Bakalářská práce se bude zabývat možnostmi využití Edukačně hodnotícího profilu (EHP) dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let) jako nástroje k sestavení edukačního plánu v MŠ speciální.
V teoretické části práce budou definovány základní termíny související s tématem práce: poruchy autistického spektra v kontextu současného stavu poznatků, diagnostika-posuzování míry funkčnosti v jednotlivých doménách, edukační specifika u dětí s PAS (individualizace, strukturalizace, vizualizace) v předškolním věku.
V empirické části práce se autorka pokusí o sestavení edukačního plánu pro tři děti s poruchou autistického spektra na podkladě hodnocení vývojové úrovně za pomoci nástroje EHP.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat možnostmi využití Edukačně hodnotícího profilu (EHP) dítěte s poruchou autistického spektra (do 7 let) jako nástroje k sestavení edukačního plánu v MŠ speciální.
V teoretické části práce budou definovány základní termíny související s tématem práce: poruchy autistického spektra v kontextu současného stavu poznatků, diagnostika-posuzování míry funkčnosti v jednotlivých doménách, edukační specifika u dětí s PAS (individualizace, strukturalizace, vizualizace) v předškolním věku.
V empirické části práce se autorka pokusí o sestavení edukačního plánu pro tři děti s poruchou autistického spektra na podkladě hodnocení vývojové úrovně za pomoci nástroje EHP.
Seznam doporučené literatury
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem: (pro děti předškolního věku a pro děti se sníženými rozumovými schopnostmi). Praha: Pasparta, [2017]. ISBN 978-80-88163-49-7.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra. 4. vydání. Praha: Pasparta, 2015. ISBN 978-80-905993-6-9.
STRAUSSOVÁ, Romana a Iva ROŠTÁROVÁ. Sebeobsluha u dětí s poruchou autistického spektra. Praha: Asociace pomáhající lidem s autismem - APLA Praha, střední Čechy, c2012. ISBN 978-80-87690-01-7.
ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. V Praze: Pasparta, 2018. ISBN 978-80-88163-98-5.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Vydání třetí, přepracované a rozšířené. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
Seznam doporučené literatury
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Rozvoj sociálních dovedností u dětí s autismem: (pro děti předškolního věku a pro děti se sníženými rozumovými schopnostmi). Praha: Pasparta, [2017]. ISBN 978-80-88163-49-7.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Edukačně-hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra. 4. vydání. Praha: Pasparta, 2015. ISBN 978-80-905993-6-9.
STRAUSSOVÁ, Romana a Iva ROŠTÁROVÁ. Sebeobsluha u dětí s poruchou autistického spektra. Praha: Asociace pomáhající lidem s autismem - APLA Praha, střední Čechy, c2012. ISBN 978-80-87690-01-7.
ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. V Praze: Pasparta, 2018. ISBN 978-80-88163-98-5.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Vydání třetí, přepracované a rozšířené. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.