Obsahem této bakalářské práce je zjistit, jak široká veřejnost nahlíží na předškolní pedagogy s tělesnými modifikacemi.
Teoretická část je věnována osobnosti pedagoga, sebepojetí jedince, především sebepojetí v učitelské profesi a v neposlední řadě vymezení pojmu tělesné modifikace. Zaměřuje se zejména na ty modifikace, se kterými se běžně setkáváme - tetování a piercing. Cílem praktické části je objasnit, jaký postoj zaujímá široká veřejnost vůči pedagogům s tetováním či jinou tělesnou modifikací. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a zkušenostem pedagogů mateřských škol. Kvantitativní výzkum mapuje názory veřejnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to find out how the general public views preschool teachers with physical modifications.
The theoretical part is devoted to the personality of the teacher, the self-concept of the individual, especially the self-concept in the teaching profession and, last but not least, the definition of the concept of physical modification. It focuses mainly on those modifications that we commonly encounter - tattoos and piercings. The aim of the practical part is to clarify the attitude of the general public towards teachers with tattoos or other body modifications. For its fulfillment, mixed research is chosen, which consists of a questionnaire survey and semi-structured interviews. Qualitative research focuses on the attitudes and experiences of kindergarten teachers. Quantitative research maps public opinion.
Klíčová slova
tělesné modifikace, tetování, piercing, předškolní pedagog, sebepojetí
Klíčová slova v angličtině
body modifications, tattoos, piercing, preschool teacher, self-concept
Rozsah průvodní práce
60 s. (121 036 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této bakalářské práce je zjistit, jak široká veřejnost nahlíží na předškolní pedagogy s tělesnými modifikacemi.
Teoretická část je věnována osobnosti pedagoga, sebepojetí jedince, především sebepojetí v učitelské profesi a v neposlední řadě vymezení pojmu tělesné modifikace. Zaměřuje se zejména na ty modifikace, se kterými se běžně setkáváme - tetování a piercing. Cílem praktické části je objasnit, jaký postoj zaujímá široká veřejnost vůči pedagogům s tetováním či jinou tělesnou modifikací. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a zkušenostem pedagogů mateřských škol. Kvantitativní výzkum mapuje názory veřejnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to find out how the general public views preschool teachers with physical modifications.
The theoretical part is devoted to the personality of the teacher, the self-concept of the individual, especially the self-concept in the teaching profession and, last but not least, the definition of the concept of physical modification. It focuses mainly on those modifications that we commonly encounter - tattoos and piercings. The aim of the practical part is to clarify the attitude of the general public towards teachers with tattoos or other body modifications. For its fulfillment, mixed research is chosen, which consists of a questionnaire survey and semi-structured interviews. Qualitative research focuses on the attitudes and experiences of kindergarten teachers. Quantitative research maps public opinion.
Klíčová slova
tělesné modifikace, tetování, piercing, předškolní pedagog, sebepojetí
Klíčová slova v angličtině
body modifications, tattoos, piercing, preschool teacher, self-concept
Zásady pro vypracování
Práce bude sledovat, jak tetování (případně jiné tělesné modifikace) ovlivňují sociální identitu učitelky MŠ a její sociální interakce s dětmi a jejich rodiči.
Teoretická část přiblíží problematiku tělesných modifikací, jejich významu a sociální percepce. Tyto obecné poznatky vztáhne vůči požadavkům na osobnost učitele mateřské školy.
Praktická část bude prezentovat výsledky smíšeného výzkumu, kvantitativní prostřednictvím dotazníkového šetření zjistí, jak má k učitelce s tetováním či piercingem postoj široká veřejnost. Kvalitativní sonda představí rozhovory s učitelkami, které samy tetování či piercing mají.
Zásady pro vypracování
Práce bude sledovat, jak tetování (případně jiné tělesné modifikace) ovlivňují sociální identitu učitelky MŠ a její sociální interakce s dětmi a jejich rodiči.
Teoretická část přiblíží problematiku tělesných modifikací, jejich významu a sociální percepce. Tyto obecné poznatky vztáhne vůči požadavkům na osobnost učitele mateřské školy.
Praktická část bude prezentovat výsledky smíšeného výzkumu, kvantitativní prostřednictvím dotazníkového šetření zjistí, jak má k učitelce s tetováním či piercingem postoj široká veřejnost. Kvalitativní sonda představí rozhovory s učitelkami, které samy tetování či piercing mají.
Seznam doporučené literatury
1.FIKSA, Radek. Piercing. Světnov: Sowulo press, 2010. ISBN 978-80-903618-0-5.
2.FIKSA, Radek. Tetování. Žďár nad Sázavou: Bodyart press, 2009. ISBN 978-80- 87525-02-9.