Je velice důležité předcházet rizikovému chování dětí a mládeže. Jedním z míst, které se věnuje prevenci rizikového chování dětí a mládeže jsou, nízkoprahovázařízení pro děti a mládež. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké je povědomí dětí a mládeže v Trhových Svinech o fungování Nízkoprahového zařízení v Trhových Svinech.
Teoretická část mé bakalářské práce vymezuje nízkoprahová zařízení, rizikové chování a jeho druhy, rizikového chování u dětí a mládeže, vliv okolí na adolescenty a streetwork. Svou práci jsem soustředila na žáky druhého stupně Základní školy v Trhových Svinech a studenty víceletého Gymnázia v Trhových Svinech.
Anotace v angličtině
It is very important to prevent risky behavior in children and adolescents. The prevention of risky behavior of children and youth is dealt with by low-threshold facilities for children and youth. The aim of this bachelor's thesis is to find out what is the awareness of children and youth in Trhové Sviny about the functioning of the Low-Threshold Facility in Trhové Sviny.
The theoretical part of this work defines low-threshold facilities, risky behavior and its types, risky behavior in children and adolescents, the impact of the environment on adolescents and streetwork. This work focuses on the pupils of the second stage of the Primary School in Trhové Sviny and the students of the multi-year Grammar School in Trhové Sviny.
Je velice důležité předcházet rizikovému chování dětí a mládeže. Jedním z míst, které se věnuje prevenci rizikového chování dětí a mládeže jsou, nízkoprahovázařízení pro děti a mládež. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaké je povědomí dětí a mládeže v Trhových Svinech o fungování Nízkoprahového zařízení v Trhových Svinech.
Teoretická část mé bakalářské práce vymezuje nízkoprahová zařízení, rizikové chování a jeho druhy, rizikového chování u dětí a mládeže, vliv okolí na adolescenty a streetwork. Svou práci jsem soustředila na žáky druhého stupně Základní školy v Trhových Svinech a studenty víceletého Gymnázia v Trhových Svinech.
Anotace v angličtině
It is very important to prevent risky behavior in children and adolescents. The prevention of risky behavior of children and youth is dealt with by low-threshold facilities for children and youth. The aim of this bachelor's thesis is to find out what is the awareness of children and youth in Trhové Sviny about the functioning of the Low-Threshold Facility in Trhové Sviny.
The theoretical part of this work defines low-threshold facilities, risky behavior and its types, risky behavior in children and adolescents, the impact of the environment on adolescents and streetwork. This work focuses on the pupils of the second stage of the Primary School in Trhové Sviny and the students of the multi-year Grammar School in Trhové Sviny.
Teoretické vymezení problematiky:
Je velice důležité předcházet rizikovému chování u dětí a mládeže. Jedním z míst, která se věnuje prevenci rizikového chování dětí a mládeže jsou Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež (dále NZDM). V teoretické části práce bych chtěla vymezit pojmy Nízkoprahové zařízení a jeho charakteristika, cílová skupina NZDM, rizikové chování a druhy rizikových chování u dětí a mládeže, vliv okolí na adolescenty, streetwork. Svou práci soustředím na NZDM v Trhových Svinech a jeho uživatele.
Cíl práce:
Cílem mé bakalářské práce je zjistit,jaké je povědomí dětí a mládež o fungování NZDM v Trhových Svinech.
Hlavní výzkumná otázka:
Jaká je informovanost žáků ZŠ a studentů Gymnázia v Trhových Svinech o fungování NZDM v Trhových Svinech.
Hypotéza:
Povědomí studentů víceletého gymnázia o fungování NZDM je vyšší než povědomí žáků II. stupně ZŠ.
Popis metodiky:
Bude využita strategie kvantitativního výzkumu, využiji dotazník a statistické vyhodnocení.
Výzkumný soubor:
Žáci II. ZŠ a studenti Gymnázia v Trhových Svinech
Předpokládaný přínos pro praxi:
Výsledky výzkumu mé bakalářské práce budou sloužit pracovníkům NZDM v Trhových Svinech. Pomůžou jim zjistit jakým způsobem získávat nové klienty (zvažte, jestli na základě zjištění informovanosti žáků lze říci, jak lépe informovat ), jak lépe informovat děti mládež o fungování NZDM a pomůžou jim najít způsob, jak získávat nové klienty.
Zásady pro vypracování
Teoretické vymezení problematiky:
Je velice důležité předcházet rizikovému chování u dětí a mládeže. Jedním z míst, která se věnuje prevenci rizikového chování dětí a mládeže jsou Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež (dále NZDM). V teoretické části práce bych chtěla vymezit pojmy Nízkoprahové zařízení a jeho charakteristika, cílová skupina NZDM, rizikové chování a druhy rizikových chování u dětí a mládeže, vliv okolí na adolescenty, streetwork. Svou práci soustředím na NZDM v Trhových Svinech a jeho uživatele.
Cíl práce:
Cílem mé bakalářské práce je zjistit,jaké je povědomí dětí a mládež o fungování NZDM v Trhových Svinech.
Hlavní výzkumná otázka:
Jaká je informovanost žáků ZŠ a studentů Gymnázia v Trhových Svinech o fungování NZDM v Trhových Svinech.
Hypotéza:
Povědomí studentů víceletého gymnázia o fungování NZDM je vyšší než povědomí žáků II. stupně ZŠ.
Popis metodiky:
Bude využita strategie kvantitativního výzkumu, využiji dotazník a statistické vyhodnocení.
Výzkumný soubor:
Žáci II. ZŠ a studenti Gymnázia v Trhových Svinech
Předpokládaný přínos pro praxi:
Výsledky výzkumu mé bakalářské práce budou sloužit pracovníkům NZDM v Trhových Svinech. Pomůžou jim zjistit jakým způsobem získávat nové klienty (zvažte, jestli na základě zjištění informovanosti žáků lze říci, jak lépe informovat ), jak lépe informovat děti mládež o fungování NZDM a pomůžou jim najít způsob, jak získávat nové klienty.
Seznam doporučené literatury
Seznam použité literatury:
Matoušek, O., Matoušková, A., 2011. Mládež a delikvence 2. vydání. Praha: Portál. 344 s. ISBN 978-80-7367-825-8
Vágnerová, M., 2004. Psychologie problémového dítěte školního věku 3. vydání. Praha: Karolinum. 170 s. ISBN80-7184-488-8
Krejčířová, D., Svoboda, M., Vágnerová, M., 2015. Psychodiagnostika dětí a dospívajících 3. vydání. Praha: Portál. 792 s. ISBN 978-80-262-0899-0
Nielsen- Sobotková, V., 2014. Rizikové chování v adolescenci 1. vydání. Praha: Grada. 152 s. ISBN 978-80-247-4042-3
Platznerová, A., 2009. Sebepoškozování 1. vydání. Praha: Galén. 159 s. ISBN 978- 807- 262- 606- 9
Janošová, P., Říčan, P., 2010. Jak na šikanu 1. vydání. Praha: Galén. 160 s. ISBN 978-80- 247- 2991- 6
Kotová, H., Krebs, M., Kunc, S., 2015. Streetwork 1. vydání. Praha: ČAS. 157 s. ISBN 978- 80- 905069-3-0
Filípková, Z., 2011. Good praktice 1. edition. Prague: ČAS. 122s. ISBN 978 80 905069 -1-6
Seznam doporučené literatury
Seznam použité literatury:
Matoušek, O., Matoušková, A., 2011. Mládež a delikvence 2. vydání. Praha: Portál. 344 s. ISBN 978-80-7367-825-8
Vágnerová, M., 2004. Psychologie problémového dítěte školního věku 3. vydání. Praha: Karolinum. 170 s. ISBN80-7184-488-8
Krejčířová, D., Svoboda, M., Vágnerová, M., 2015. Psychodiagnostika dětí a dospívajících 3. vydání. Praha: Portál. 792 s. ISBN 978-80-262-0899-0
Nielsen- Sobotková, V., 2014. Rizikové chování v adolescenci 1. vydání. Praha: Grada. 152 s. ISBN 978-80-247-4042-3
Platznerová, A., 2009. Sebepoškozování 1. vydání. Praha: Galén. 159 s. ISBN 978- 807- 262- 606- 9
Janošová, P., Říčan, P., 2010. Jak na šikanu 1. vydání. Praha: Galén. 160 s. ISBN 978-80- 247- 2991- 6
Kotová, H., Krebs, M., Kunc, S., 2015. Streetwork 1. vydání. Praha: ČAS. 157 s. ISBN 978- 80- 905069-3-0
Filípková, Z., 2011. Good praktice 1. edition. Prague: ČAS. 122s. ISBN 978 80 905069 -1-6