Bakalářská práce se zabývá pěveckým sborem a jeho vlivem na trávení volného času. Jsou zde popisovány pojmy jako sborový zpěv, pěvecké sbory, jejich rozdělení a charakteristika, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova a její správné utváření. Dále je zde shrnut výzkum o pěveckém sboru a jeho vlivu na volný čas. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje přípravě letního soustředění dětského pěveckého sboru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the choir and its influence on the spending of leisure time. It describes concepts such as choral singing, choirs, their division and characteristics, children's choir, voice education and its proper formation. Furthermore, research on the choir and its impact on leisure time is summarized here. The last chapter of the bachelor's thesis focuses on the preparation of the summer camp of the children's choir.
Klíčová slova
pěvecký sbor, dětský pěvecký sbor, zpěv, sborový zpěv, hlasová výchova, letní soustředění, soustředění pěveckého sboru, volný čas
Bakalářská práce se zabývá pěveckým sborem a jeho vlivem na trávení volného času. Jsou zde popisovány pojmy jako sborový zpěv, pěvecké sbory, jejich rozdělení a charakteristika, dětský pěvecký sbor, hlasová výchova a její správné utváření. Dále je zde shrnut výzkum o pěveckém sboru a jeho vlivu na volný čas. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje přípravě letního soustředění dětského pěveckého sboru.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the choir and its influence on the spending of leisure time. It describes concepts such as choral singing, choirs, their division and characteristics, children's choir, voice education and its proper formation. Furthermore, research on the choir and its impact on leisure time is summarized here. The last chapter of the bachelor's thesis focuses on the preparation of the summer camp of the children's choir.
Klíčová slova
pěvecký sbor, dětský pěvecký sbor, zpěv, sborový zpěv, hlasová výchova, letní soustředění, soustředění pěveckého sboru, volný čas
Práce bude teoreticky popisovat vybrané aspekty ze zvolené problematiky (pěvecký sbor, cílová skupina, HN ad.) a následovat bude teoretický popis hudebních aktivit a činností, který bude sloužit k rozvoji pěveckého, rytmického cítění u členů pěveckého sboru. Práce bude psána v souladu s metodickou příručkou pro závěrečné práce na TF,
Zásady pro vypracování
Práce bude teoreticky popisovat vybrané aspekty ze zvolené problematiky (pěvecký sbor, cílová skupina, HN ad.) a následovat bude teoretický popis hudebních aktivit a činností, který bude sloužit k rozvoji pěveckého, rytmického cítění u členů pěveckého sboru. Práce bude psána v souladu s metodickou příručkou pro závěrečné práce na TF,
Seznam doporučené literatury
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Vyd. 3., dopl. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-329-6.
Fran k M.: Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80- 246-0965-2
HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-X.
HOLAS, Milan, Hana VÁŇOVÁ a Oldřich DUZBABA. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. ISBN 978-80-246-3621-4
HOLAS, Milan. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: Akademie múzických umění, 2001. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-79-1.
KIML, Josef. Co máme vědět o hlasu: zpěvní hlas - poruchy - prevence. Praha: Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-053-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
NAKONEČNÝ, M. Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978- 80-7387-929-7.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
VYSLOUŽIL, J. Hudební slovník pro každého. Vizovice: Lípa, 1995. Edice populárněnaučné literatury. ISBN 80-901199-0-5.
Seznam doporučené literatury
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. Vyd. 3., dopl. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-329-6.
Fran k M.: Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80- 246-0965-2
HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-7331-018-X.
HOLAS, Milan, Hana VÁŇOVÁ a Oldřich DUZBABA. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. ISBN 978-80-246-3621-4
HOLAS, Milan. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: Akademie múzických umění, 2001. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-79-1.
KIML, Josef. Co máme vědět o hlasu: zpěvní hlas - poruchy - prevence. Praha: Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-053-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
NAKONEČNÝ, M. Obecná psychologie. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2015. ISBN 978- 80-7387-929-7.
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 3. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
VYSLOUŽIL, J. Hudební slovník pro každého. Vizovice: Lípa, 1995. Edice populárněnaučné literatury. ISBN 80-901199-0-5.