Ve své bakalářské práci se zabývám znalostmi psychoterapie studentů oboru sociální práce, které získali v průběhu studia a jejich využitím v budoucím zaměstnání. Dále řeším, zdali si studenti uvědomují své kompetence a s tím související hranici sociální práce a psychoterapie.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis, I deal with the knowledge of psychotherapy of social work students, that they have acquired in the course of their studies and their use in future employment. I also address whether students are aware of their competences and the related boundary of social work and psychotherapy.
Klíčová slova
sociální práce, psychoterapie, získané znalosti, studenti sociální práce, kompetence, praktické dovednosti
Klíčová slova v angličtině
social work, psychotherapy, gained knowledge, students of social work, competence, practical skills
Rozsah průvodní práce
54 s. (75 067 znaků bez mezer,
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám znalostmi psychoterapie studentů oboru sociální práce, které získali v průběhu studia a jejich využitím v budoucím zaměstnání. Dále řeším, zdali si studenti uvědomují své kompetence a s tím související hranici sociální práce a psychoterapie.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis, I deal with the knowledge of psychotherapy of social work students, that they have acquired in the course of their studies and their use in future employment. I also address whether students are aware of their competences and the related boundary of social work and psychotherapy.
Klíčová slova
sociální práce, psychoterapie, získané znalosti, studenti sociální práce, kompetence, praktické dovednosti
Klíčová slova v angličtině
social work, psychotherapy, gained knowledge, students of social work, competence, practical skills
Zásady pro vypracování
Teoretické vymezení problematiky (současný stav)
V současné době nalezneme přehled kompetencí sociálního pracovníka v Zákoně č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ale i přes to, je hranice mezi sociální prací a psychoterapií/psychologií velmi tenká. Proto studujícím oboru sociální práce nemusí být vždy jasné, proč musí studovat spoustu předmětů z oblasti psychologie nebo psychoterapie.
Cíl práce a výzkumné otázky (v případě kvantitativní strategie též hypotézy)
Hlavním cílem mé bakalářské práce je zjistit míru uvědomování hranice mezi sociální prací a psychoterapií u studujících oboru sociální práce.
Výzkumná otázka: Jak prožívají hranici mezi sociální prací a psychoterapií studující oboru sociální práce?
Metodika
Jedná se o kvalitativní výzkumnou strategii, metodu dotazování, techniku skupinové diskuze nebo-li focus group.
Výzkumný soubor tvoří studující 2. a 3. ročníků oboru sociální práce ze Zdravotně sociální fakulty z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, na základě záměrného výběru. Velikost souboru bude dána vysycením.
Předpokládaný přínos pro praxi
Chtěla bych, aby má bakalářská práce poskytla přehled o jednotlivých kompetencích sociálního pracovníka a umožnila tak budoucím sociálním pracovníkům využít veškeré možnosti při řešení problému.
Zásady pro vypracování
Teoretické vymezení problematiky (současný stav)
V současné době nalezneme přehled kompetencí sociálního pracovníka v Zákoně č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ale i přes to, je hranice mezi sociální prací a psychoterapií/psychologií velmi tenká. Proto studujícím oboru sociální práce nemusí být vždy jasné, proč musí studovat spoustu předmětů z oblasti psychologie nebo psychoterapie.
Cíl práce a výzkumné otázky (v případě kvantitativní strategie též hypotézy)
Hlavním cílem mé bakalářské práce je zjistit míru uvědomování hranice mezi sociální prací a psychoterapií u studujících oboru sociální práce.
Výzkumná otázka: Jak prožívají hranici mezi sociální prací a psychoterapií studující oboru sociální práce?
Metodika
Jedná se o kvalitativní výzkumnou strategii, metodu dotazování, techniku skupinové diskuze nebo-li focus group.
Výzkumný soubor tvoří studující 2. a 3. ročníků oboru sociální práce ze Zdravotně sociální fakulty z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, na základě záměrného výběru. Velikost souboru bude dána vysycením.
Předpokládaný přínos pro praxi
Chtěla bych, aby má bakalářská práce poskytla přehled o jednotlivých kompetencích sociálního pracovníka a umožnila tak budoucím sociálním pracovníkům využít veškeré možnosti při řešení problému.
Seznam doporučené literatury
HARRIS, J., WHITE V., 2018. A Dictionary of Social Work and Social Care. ISBN-13: 978-01-995-4305-2
MATOUŠEK, O. 2012. Základy sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0211-0.
MÁTEL, A. 2019. Teorie sociální práce I. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-220-2.
GULOVÁ, L. 2011. Sociální práce. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3379-1.
PROBSTOVÁ, V., PĚČ O. 2014. Psychiatrie pro sociální pracovníky ? Vybrané kapitoly. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0731-3.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK I., SOLLÁROVÁ E., 2019. Sociální psychologie ? Teorie, metody, aplikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5775-9.
Seznam doporučené literatury
HARRIS, J., WHITE V., 2018. A Dictionary of Social Work and Social Care. ISBN-13: 978-01-995-4305-2
MATOUŠEK, O. 2012. Základy sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0211-0.
MÁTEL, A. 2019. Teorie sociální práce I. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-220-2.
GULOVÁ, L. 2011. Sociální práce. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3379-1.
PROBSTOVÁ, V., PĚČ O. 2014. Psychiatrie pro sociální pracovníky ? Vybrané kapitoly. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0731-3.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK I., SOLLÁROVÁ E., 2019. Sociální psychologie ? Teorie, metody, aplikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5775-9.