Bakalářská práce se zabývá problematikou space managementu v maloobchodním řetězci Albert Tábor. Space management je nástroj pro optimalizaci pohybu zboží a vytvoření příznivé nákupní atmosféry pro zákazníky v prodejně. Toto téma úzce souvisí s category managementem, merchandisingem a layouty. Cílem práce je sestavení návrhu prostorového uspořádání prostřednictvím grafického vyjádření, na základě zjištěných informací z dotazníkového šetření. Otázky jsou primárně zaměřeny na spokojenost zákazníků v prodejně a jejich připomínky k využití prostoru v jednotce. Dle výsledků jsou navrženy změny, které by mohly obchodníkům pomoci podniknout potřebné kroky k efektivnějšímu nakládání s prostorem v prodejně a uspokojování potřeb svých zákazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of space management in the Albert supermarket. Space management is a tool for optimizing the movement of goods and creating a better shopping atmosphere for customers in the store. This topic is closely related to category management, merchandising, store layouts. The aim of the work is to compile a design of the spatial arrangement through graphic expression, based on the information found from the questionnaire survey. The questions are primarily focused on customers' satisfaction in the store and their comments on the use of space in the unit. There are proposed changes according to the results, which could help the retailers to make any necessary steps to deal more efficiently with space in the store and meet the needs of its customers.
Klíčová slova
Space management, Category management, Merchandising, Maloobchod, Layout
Klíčová slova v angličtině
Space management, Category management, Merchandising, Retail, Layout
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou space managementu v maloobchodním řetězci Albert Tábor. Space management je nástroj pro optimalizaci pohybu zboží a vytvoření příznivé nákupní atmosféry pro zákazníky v prodejně. Toto téma úzce souvisí s category managementem, merchandisingem a layouty. Cílem práce je sestavení návrhu prostorového uspořádání prostřednictvím grafického vyjádření, na základě zjištěných informací z dotazníkového šetření. Otázky jsou primárně zaměřeny na spokojenost zákazníků v prodejně a jejich připomínky k využití prostoru v jednotce. Dle výsledků jsou navrženy změny, které by mohly obchodníkům pomoci podniknout potřebné kroky k efektivnějšímu nakládání s prostorem v prodejně a uspokojování potřeb svých zákazníků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of space management in the Albert supermarket. Space management is a tool for optimizing the movement of goods and creating a better shopping atmosphere for customers in the store. This topic is closely related to category management, merchandising, store layouts. The aim of the work is to compile a design of the spatial arrangement through graphic expression, based on the information found from the questionnaire survey. The questions are primarily focused on customers' satisfaction in the store and their comments on the use of space in the unit. There are proposed changes according to the results, which could help the retailers to make any necessary steps to deal more efficiently with space in the store and meet the needs of its customers.
Klíčová slova
Space management, Category management, Merchandising, Maloobchod, Layout
Klíčová slova v angličtině
Space management, Category management, Merchandising, Retail, Layout
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je návrh změn prostorového uspořádání prodejní a mimo prodejní plochy vybrané malobchodní jednotky.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Analýza space managementu u maloobchodního řetězce.
Realizace vlastního výzkumu v rámci spotřebního vnímání.
Syntéza výsledků a poznatků.
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je návrh změn prostorového uspořádání prodejní a mimo prodejní plochy vybrané malobchodní jednotky.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Analýza space managementu u maloobchodního řetězce.
Realizace vlastního výzkumu v rámci spotřebního vnímání.
Syntéza výsledků a poznatků.
Vyhodnocení analýzy, návrh a doporučení řešení na základě zjištěných poznatků
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metody. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Kozel, R., et al. (2006). Moderní marketingový výzkum. (1st ed.). Praha: Grada.
Levy, M., & Weitz, B.,A. (2009). Retailing management. (7th ed.). New York: McGraw-Hill/Irwin.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. (1st ed.). Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. (2006). Category management. (1st ed.). Praha: Profess Consulting.
Kozel, R., et al. (2006). Moderní marketingový výzkum. (1st ed.). Praha: Grada.
Levy, M., & Weitz, B.,A. (2009). Retailing management. (7th ed.). New York: McGraw-Hill/Irwin.
Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. (1st ed.). Praha: Grada.