Tato bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení kvality vysokoškolské výuky v bakalářském programu Ekonomika a management na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Autorka se v teoretické části věnuje procesu vysokoškolského vzdělávání, jeho akreditaci, řízení univerzity a metodám hodnocení kvality výuky. Cílem práce je identifikovat silné a slabé stránky výuky a na základě zjištěných dat navrhnout konkrétní změny a opatření vedoucí ke zlepšení kvality vzdělávacího procesu. Praktická část zahrnuje sběr dat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty daného programu a následnou statistickou analýzu těchto dat. Na základě výsledků práce jsou formulována doporučení pro zlepšení výukového procesu a zvýšení spokojenosti studentů s programem. Tato práce představuje komplexní pohled na problematiku kvality vysokoškolského vzdělávání a nabízí cenné podněty pro další výzkum i praktické aplikace ve vzdělávacím procesu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the evaluation of the quality of higher education in the Bachelor's program of Economics and Management at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia in České Budějovice. The author dedicates the theoretical part to the process of higher education, its accreditation, university management, and methods of assessing teaching quality. The aim of the thesis is to identify strengths and weaknesses in teaching and, based on the collected data, propose specific changes and measures to improve the quality of the educational process. The practical part includes data collection through a questionnaire survey among students of the program and subsequent statistical analysis of this data. Based on the results of the thesis, recommendations for improving the teaching process and increasing student satisfaction with the program are formulated. This thesis presents a comprehensive view of the issue of the quality of higher education and offers valuable insights for further research and practical applications in the educational process.
Klíčová slova
kvalita výuky, vysokoškolské vzdělávání, Ekonomika a management, hodnocení výuky, studenti a pedagogové
Klíčová slova v angličtině
Teaching Quality, Higher Education, Economics and Management, Teaching Evaluation, Students and Teachers
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení kvality vysokoškolské výuky v bakalářském programu Ekonomika a management na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Autorka se v teoretické části věnuje procesu vysokoškolského vzdělávání, jeho akreditaci, řízení univerzity a metodám hodnocení kvality výuky. Cílem práce je identifikovat silné a slabé stránky výuky a na základě zjištěných dat navrhnout konkrétní změny a opatření vedoucí ke zlepšení kvality vzdělávacího procesu. Praktická část zahrnuje sběr dat prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty daného programu a následnou statistickou analýzu těchto dat. Na základě výsledků práce jsou formulována doporučení pro zlepšení výukového procesu a zvýšení spokojenosti studentů s programem. Tato práce představuje komplexní pohled na problematiku kvality vysokoškolského vzdělávání a nabízí cenné podněty pro další výzkum i praktické aplikace ve vzdělávacím procesu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the evaluation of the quality of higher education in the Bachelor's program of Economics and Management at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia in České Budějovice. The author dedicates the theoretical part to the process of higher education, its accreditation, university management, and methods of assessing teaching quality. The aim of the thesis is to identify strengths and weaknesses in teaching and, based on the collected data, propose specific changes and measures to improve the quality of the educational process. The practical part includes data collection through a questionnaire survey among students of the program and subsequent statistical analysis of this data. Based on the results of the thesis, recommendations for improving the teaching process and increasing student satisfaction with the program are formulated. This thesis presents a comprehensive view of the issue of the quality of higher education and offers valuable insights for further research and practical applications in the educational process.
Klíčová slova
kvalita výuky, vysokoškolské vzdělávání, Ekonomika a management, hodnocení výuky, studenti a pedagogové
Klíčová slova v angličtině
Teaching Quality, Higher Education, Economics and Management, Teaching Evaluation, Students and Teachers
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení kvality vysokoškolské výuky v bakalářském programu Ekonomika a management a navržení změn vedoucí ke zlepšení současného stavu.
Metodika práce:
Studium, získání a shromáždění primárních a sekundárních dat, zpracování a vyhodnocení odborné literatury, zdrojů a teoretických východisek zabývajících se problematikou zhodnocení kvality vysokoškolské výuky v programu Ekonomika a management, provedení analýzy současného systému; komparace a syntéza dat spočívající v propojení výsledků z provedených analýz s teoretickými poznatky; návrhy a doporučení na zlepšení současného stavu.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Charakteristika programu Ekonomika a management.
5. Zhodnocení současného stavu.
6. Diskuze a návrh změn.
7. Závěr.
8. Přehled použité literatury.
9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení kvality vysokoškolské výuky v bakalářském programu Ekonomika a management a navržení změn vedoucí ke zlepšení současného stavu.
Metodika práce:
Studium, získání a shromáždění primárních a sekundárních dat, zpracování a vyhodnocení odborné literatury, zdrojů a teoretických východisek zabývajících se problematikou zhodnocení kvality vysokoškolské výuky v programu Ekonomika a management, provedení analýzy současného systému; komparace a syntéza dat spočívající v propojení výsledků z provedených analýz s teoretickými poznatky; návrhy a doporučení na zlepšení současného stavu.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Charakteristika programu Ekonomika a management.
5. Zhodnocení současného stavu.
6. Diskuze a návrh změn.
7. Závěr.
8. Přehled použité literatury.
9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Adamus, P. (2015). Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě.
Hend, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Janík, T. (2013). Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita.
Michek, S. (2014). Kolegiální evaluace školy. Hradec Králové: Gaudeamus.
Slavík, J. 2020). Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Seznam doporučené literatury
Adamus, P. (2015). Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě.
Hend, J., & Remr, J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
Janík, T. (2013). Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita.
Michek, S. (2014). Kolegiální evaluace školy. Hradec Králové: Gaudeamus.
Slavík, J. 2020). Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.