Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry (tzv. click and point adventure) při výuce chemických reakcí na druhém stupni základních škol. Cílem tohoto projektu je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Ke hře byly zpracovány i pracovní listy, které hru vhodně doplňují. Děj hry je zasazen do známých znojemských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the creation and use of an educational computer game (click and point adventure) in teaching chemical reactions at the second level of primary schools. The aim of this project is to convey relevant knowledge to pupils in an attractive way, to develop cross-curricular relationships, their intrinsic motivation and key competences. Worksheets have been prepared to complement the game. The game is set in the well-known localities of Znojmo, whose geographical and historical attractions are introduced to the player in the course of the game.
Didactic game, computer game, Znojmo, chemical reaction, intersubject relations, Wintermute engine, motivation in teaching, key competences
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu a využití vzdělávací počítačové hry (tzv. click and point adventure) při výuce chemických reakcí na druhém stupni základních škol. Cílem tohoto projektu je žákům atraktivní formou zprostředkovat odpovídající znalosti, rozvíjet mezipředmětové vztahy, jejich vnitřní motivaci a klíčové kompetence. Ke hře byly zpracovány i pracovní listy, které hru vhodně doplňují. Děj hry je zasazen do známých znojemských lokalit, s jejichž zeměpisnými a historickými zajímavostmi je hráč v průběhu hry seznámen.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the creation and use of an educational computer game (click and point adventure) in teaching chemical reactions at the second level of primary schools. The aim of this project is to convey relevant knowledge to pupils in an attractive way, to develop cross-curricular relationships, their intrinsic motivation and key competences. Worksheets have been prepared to complement the game. The game is set in the well-known localities of Znojmo, whose geographical and historical attractions are introduced to the player in the course of the game.
Didactic game, computer game, Znojmo, chemical reaction, intersubject relations, Wintermute engine, motivation in teaching, key competences
Zásady pro vypracování
Cílem kvalifikační práce je vytvořit počítačovou hru, kterou by bylo možné využít pro osvojování a upevňování učiva chemie na ZŠ. Počítá se s vytvořením jednoduché tzv. "Point n´ Click" adventury, která by byla vhodná pro výuku učiva tematického celku Chemické reakce. K tomuto záměru bude užit editor Wintermute Engine Development Kit či engine Unity. Děj hry se bude odehrávat ve Znojmě. Zvláštní důraz bude kladen na to, aby byl hráč atraktivní formou rovněž seznámen s vybranými geografickými či historickými fakty. Vytvořený program bude poskytnut pedagogické veřejnosti jako freeware. Navržený koncept vyučovacího postupu bude doplněn autorskými pracovními listy.\\
Zadání:\\
1. Vypracování literární rešerše na téma kvalifikační práce.\\
2. Vlastní tvorba počítačové hry a pracovních listů.\\
3. Návrh využití v pedagogické praxi.\\
Zásady pro vypracování
Cílem kvalifikační práce je vytvořit počítačovou hru, kterou by bylo možné využít pro osvojování a upevňování učiva chemie na ZŠ. Počítá se s vytvořením jednoduché tzv. "Point n´ Click" adventury, která by byla vhodná pro výuku učiva tematického celku Chemické reakce. K tomuto záměru bude užit editor Wintermute Engine Development Kit či engine Unity. Děj hry se bude odehrávat ve Znojmě. Zvláštní důraz bude kladen na to, aby byl hráč atraktivní formou rovněž seznámen s vybranými geografickými či historickými fakty. Vytvořený program bude poskytnut pedagogické veřejnosti jako freeware. Navržený koncept vyučovacího postupu bude doplněn autorskými pracovními listy.\\
Zadání:\\
1. Vypracování literární rešerše na téma kvalifikační práce.\\
2. Vlastní tvorba počítačové hry a pracovních listů.\\
3. Návrh využití v pedagogické praxi.\\
Seznam doporučené literatury
Bílek M., Richtera J.: Chemie na každém kroku. MOBY DICK, Praha 2000.\\
Čipera J., Svoboda L.: Didaktika chemie I. ZF JU, Č. Budějovice 2000.\\
Čipera J., Svoboda L.: Didaktika chemie II. ZF JU, Č. Budějovice 2001.\\
Jančář L., Lukáš I.: Chemická informatika. PF MU, Brno 2001.\\
Klouda P.: Chemie na počítači. PAVKO, Ostrava 2014.\\
Šmídl M.: ICT ve výuce chemie, PřF UJEP, Ústí nad Labem 2014.\\
Seznam doporučené literatury
Bílek M., Richtera J.: Chemie na každém kroku. MOBY DICK, Praha 2000.\\
Čipera J., Svoboda L.: Didaktika chemie I. ZF JU, Č. Budějovice 2000.\\
Čipera J., Svoboda L.: Didaktika chemie II. ZF JU, Č. Budějovice 2001.\\
Jančář L., Lukáš I.: Chemická informatika. PF MU, Brno 2001.\\
Klouda P.: Chemie na počítači. PAVKO, Ostrava 2014.\\
Šmídl M.: ICT ve výuce chemie, PřF UJEP, Ústí nad Labem 2014.\\