Práce s názvem "Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství" se ve své teoretické části zabývá přiblížením základních pojmů z oblasti vězeňství a stručným popisem Vězeňské služby České republiky. Dále se zaměřuje na oblasti pedagogiky volného času a vychovatelství a zároveň i na samotné profese těchto oborů. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce. V praktické části bylo cílem zjistit za pomoci dotazníku, jaká jsou specifika práce vychovatelů a pedagogů volného času ve vězeňství, největší rozdíly mezi těmito profesemi a zároveň určit, co mají tyto profese společného. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Vazební věznice v Českých Budějovicích. Jednalo se tedy o kvalitativní výzkum s pomocí sjednocených otázek, které byly v tištěné formě tzv. dotazníků položeny respondentům. Oslovení respondenti byli rozděleni na základě otázky č. 1 do pomyslných skupin (R1, R2). Následně byly jednotlivé odpovědi selektovány, k již zmíněným skupinám respondentů. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno možné potvrzení či vyvrácení výzkumných předpokladů.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis, named "Particularities of Work of Leisure Time Teacher and Educator in Prison ", deals with the basic terms of the prison system and a brief description of the Prison Service of the Czech Republic in the first theoretical part. In the next part, the thesis focuses on the work of a leisure time teacher and educator and also on the professions in these fields. The studying of reference books, organizing and drawing up of the work was used to finish the theoretical part. The aim of the practical part was to find out what the particularities of leisure time teachers and educators in prison are. Also, to determine the biggest differences between these professions and what they have in common. The questionnaire was used to find the answers to these questions. The research was implemented in the Detention Prison of České Budějovice. It was qualitative research with united questions. The questionnaire was printed and given to the respondents. The respondents were divided into two imaginary groups (R1, R2) according to their answers to the first question. Then the respondents were matched to the groups. Finally, the thesis describes and explains the confirmation or disproval of the assumptions.
Klíčová slova
vězeňství; vychovatel; pedagog volného času;
Klíčová slova v angličtině
Prison; educator; leisure time teacher;
Rozsah průvodní práce
44 s. (68 744 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce s názvem "Specifika práce pedagoga volného času a vychovatele ve vězeňství" se ve své teoretické části zabývá přiblížením základních pojmů z oblasti vězeňství a stručným popisem Vězeňské služby České republiky. Dále se zaměřuje na oblasti pedagogiky volného času a vychovatelství a zároveň i na samotné profese těchto oborů. Pro vyhotovení teoretické části bylo použito studium odborné literatury, následné strukturování a vyhotovení bakalářské práce. V praktické části bylo cílem zjistit za pomoci dotazníku, jaká jsou specifika práce vychovatelů a pedagogů volného času ve vězeňství, největší rozdíly mezi těmito profesemi a zároveň určit, co mají tyto profese společného. Tento výzkumný cíl byl realizován v rámci Vazební věznice v Českých Budějovicích. Jednalo se tedy o kvalitativní výzkum s pomocí sjednocených otázek, které byly v tištěné formě tzv. dotazníků položeny respondentům. Oslovení respondenti byli rozděleni na základě otázky č. 1 do pomyslných skupin (R1, R2). Následně byly jednotlivé odpovědi selektovány, k již zmíněným skupinám respondentů. Na závěr bylo popsáno a vysvětleno možné potvrzení či vyvrácení výzkumných předpokladů.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis, named "Particularities of Work of Leisure Time Teacher and Educator in Prison ", deals with the basic terms of the prison system and a brief description of the Prison Service of the Czech Republic in the first theoretical part. In the next part, the thesis focuses on the work of a leisure time teacher and educator and also on the professions in these fields. The studying of reference books, organizing and drawing up of the work was used to finish the theoretical part. The aim of the practical part was to find out what the particularities of leisure time teachers and educators in prison are. Also, to determine the biggest differences between these professions and what they have in common. The questionnaire was used to find the answers to these questions. The research was implemented in the Detention Prison of České Budějovice. It was qualitative research with united questions. The questionnaire was printed and given to the respondents. The respondents were divided into two imaginary groups (R1, R2) according to their answers to the first question. Then the respondents were matched to the groups. Finally, the thesis describes and explains the confirmation or disproval of the assumptions.
Klíčová slova
vězeňství; vychovatel; pedagog volného času;
Klíčová slova v angličtině
Prison; educator; leisure time teacher;
Zásady pro vypracování
Problém:\\
Práce pedagoga volného času a vychovatele ve věznici je velice specifická. Na výchovných a volnočasových programech spolupracují mnozí odborníci- pedagog volného času, speciální pedagog, vychovatel, psycholog.\\
Cíl práce:\\
Zjistit, jaké má specifika práce vychovatele a pedagoga volného času ve věznici. V jakým směrech je tato práce specifická, zjistit metody a prostředky používané v této profesi.\\
Postup řešení - metody:\\
Rozhovory a jejich zpracování.\\
Zjištění specifik výše zmíněné profese, zjištění možností reedukačních programů, porovnání s jinými evropskými státy.\\
Výzkumný soubor:\\
Věkově smíšená skupina ve vybraném vězeňském zařízení, ČR\\
Využití výsledků:\\
Předpokládá se využití výsledků v praxi, možnost publikování výsledků.\\
Specializace v disciplině: Výchova a pedagogika volného času, speciální pedagogika\\
Zásady pro vypracování
Problém:\\
Práce pedagoga volného času a vychovatele ve věznici je velice specifická. Na výchovných a volnočasových programech spolupracují mnozí odborníci- pedagog volného času, speciální pedagog, vychovatel, psycholog.\\
Cíl práce:\\
Zjistit, jaké má specifika práce vychovatele a pedagoga volného času ve věznici. V jakým směrech je tato práce specifická, zjistit metody a prostředky používané v této profesi.\\
Postup řešení - metody:\\
Rozhovory a jejich zpracování.\\
Zjištění specifik výše zmíněné profese, zjištění možností reedukačních programů, porovnání s jinými evropskými státy.\\
Výzkumný soubor:\\
Věkově smíšená skupina ve vybraném vězeňském zařízení, ČR\\
Využití výsledků:\\
Předpokládá se využití výsledků v praxi, možnost publikování výsledků.\\
Specializace v disciplině: Výchova a pedagogika volného času, speciální pedagogika\\
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN isbn8024601397.\\
DUŠEK, Libor. Hrozí opět přeplnění věznic?: predikce vývoje počtu vězňů v České republice. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, 2015. Studie (Institut pro demokracii a ekonomickou analýzu). ISBN isbn978-80-7344-360-3.\\
FISCHER, Slavomil. Etopedie v penitenciární praxi. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006. Acta Universitatis Purkynianae. ISBN isbn80-7044-772-9.\\
FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální : učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN isbn978-80-7387-792-7.\\
HÁLA, Jaroslav. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2005. ISBN isbn80-86708-05-5.\\
HANUŠ, Bohuslav. Primární základy penologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2005. ISBN isbn80-86723-14-3.\\
JŮZL, Miloslav. Sociální pedagogika v penitenciární praxi. Brno: Institut mezioborových studií, 2014. ISBN isbn978-80-88010-00-5.\\
MAŘÁDEK, Vladimír. Vězeňství. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN isbn80-7368-002-5.\\
MIŠOVIČ, Ján. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon, 2019. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-285-2.\\
PIPEKOVÁ, Jarmila, ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN isbn80-7315-120-0.\\
Seznam doporučené literatury
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN isbn8024601397.\\
DUŠEK, Libor. Hrozí opět přeplnění věznic?: predikce vývoje počtu vězňů v České republice. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, 2015. Studie (Institut pro demokracii a ekonomickou analýzu). ISBN isbn978-80-7344-360-3.\\
FISCHER, Slavomil. Etopedie v penitenciární praxi. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006. Acta Universitatis Purkynianae. ISBN isbn80-7044-772-9.\\
FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální : učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN isbn978-80-7387-792-7.\\
HÁLA, Jaroslav. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2005. ISBN isbn80-86708-05-5.\\
HANUŠ, Bohuslav. Primární základy penologie. Praha: Vysoká škola J.A. Komenského, 2005. ISBN isbn80-86723-14-3.\\
JŮZL, Miloslav. Sociální pedagogika v penitenciární praxi. Brno: Institut mezioborových studií, 2014. ISBN isbn978-80-88010-00-5.\\
MAŘÁDEK, Vladimír. Vězeňství. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN isbn80-7368-002-5.\\
MIŠOVIČ, Ján. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Slon, 2019. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-285-2.\\
PIPEKOVÁ, Jarmila, ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN isbn80-7315-120-0.\\