Práce se zabývá tématem profesní podpory pedagoga, při zajištění zážitkového kurzu. Cílem práce je představit vybrané možnosti profesní podpory pro zážitkové pedagogy. Následuje porovnání s praxí, jak se s metodami pracuje v Prázdninové škole Lipnice. Mezi vybranými metodami se nachází například reflexe, mentoringový vztah, sebevzdělávání a evaluace po ukončení kurzu. V rámci práce jsou podrobněji popisovaný pojmy zážitková pedagogika, osobnost pedagoga, profesní podpora a Prázdninová škola Lipnice.
Anotace v angličtině
The work deals with the topic of professional support of the teacher, while providing an experiential course. The aim of the thesis is to present selected possibilities of professional support for experiential pedagogues. Subsequently, a comparison with the practice of how to work with the methods in the Holiday School Lipnice. Within the work, the terms experiential pedagogy, pedagogue's personality, professional support and Lipnice Holiday School are described in more detail.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, profesní podpora, zážitkový pedagog, zážitkové kurzy, profesní požadavky
Klíčová slova v angličtině
experiential pedagogy, professional support, experiential educator, experiential courses, professional requirements
Rozsah průvodní práce
35 s. (64 151 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tématem profesní podpory pedagoga, při zajištění zážitkového kurzu. Cílem práce je představit vybrané možnosti profesní podpory pro zážitkové pedagogy. Následuje porovnání s praxí, jak se s metodami pracuje v Prázdninové škole Lipnice. Mezi vybranými metodami se nachází například reflexe, mentoringový vztah, sebevzdělávání a evaluace po ukončení kurzu. V rámci práce jsou podrobněji popisovaný pojmy zážitková pedagogika, osobnost pedagoga, profesní podpora a Prázdninová škola Lipnice.
Anotace v angličtině
The work deals with the topic of professional support of the teacher, while providing an experiential course. The aim of the thesis is to present selected possibilities of professional support for experiential pedagogues. Subsequently, a comparison with the practice of how to work with the methods in the Holiday School Lipnice. Within the work, the terms experiential pedagogy, pedagogue's personality, professional support and Lipnice Holiday School are described in more detail.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, profesní podpora, zážitkový pedagog, zážitkové kurzy, profesní požadavky
Klíčová slova v angličtině
experiential pedagogy, professional support, experiential educator, experiential courses, professional requirements
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představení možností profesní podpory pedagogů při zajištění zážitkových kurzů. V práci budou diskutovány pojmy zážitkové kurzy, osobnost pedagoga a možnosti podpory. Na závěr budou teoretické poznatky porovnány s praxí, konkrétně s metodami Prázdninové školy Lipnice.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je představení možností profesní podpory pedagogů při zajištění zážitkových kurzů. V práci budou diskutovány pojmy zážitkové kurzy, osobnost pedagoga a možnosti podpory. Na závěr budou teoretické poznatky porovnány s praxí, konkrétně s metodami Prázdninové školy Lipnice.
Seznam doporučené literatury
Příručka instruktora zažitkových akcí. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. 1. Praha: Galén, c2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
Seznam doporučené literatury
Příručka instruktora zažitkových akcí. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál, 2019. Gymnasion. ISBN 978-80-262-1485-4.
HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. 1. Praha: Galén, c2008. ISBN 978-80-7262-532-1.