Diplomová práce se zabývá zhodnocením kompetencí a emoční inteligencí manažerů podle jednotlivých úrovní (provozní, střední a vrcholoví manažeři). Hlavní cíl této práce byl rozdělen na 3 dílčí cíle. Prvním dílčím cílem bylo zhodnocení kompetencí manažerů. Druhým dílčím cílem bylo určení, jaké emoční inteligence manažeři dosahují. Posledním dílčím cílem byl, na základě vyhodnocení silných a slabých stránek manažerů, návrh doporučení pro tyto vedoucí pracovníky. Data potřebná k výzkumu byla zpracována pomocí kvantitativní metody sběru dat, tedy dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo celkem 81 manažerů. Jednalo se o 37 provozních, 26 středních a 18 vrcholových manažerů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the evaluation of the competences and emotional intelligence of managers according to their individual levels managing (operational, middle and top managers). The main goal of this thesis was divided into 3 sub-goals. The first sub-goal was the evaluation of managers' competencies. The second sub-goal was to determine what kind of emotional intelligence managers achieve. The last sub-goal was, based on the evaluation of the strengths and weaknesses of the managers, the proposal of recommendations for these executives. The data needed for the research was processed using a quantitative data collection method, i.e. a questionnaire survey. A total of 81 managers participated in the research. There were 37 operational, 26 middle and 18 top managers.
competence of managers, emotional intelligence, personality of the manager
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zhodnocením kompetencí a emoční inteligencí manažerů podle jednotlivých úrovní (provozní, střední a vrcholoví manažeři). Hlavní cíl této práce byl rozdělen na 3 dílčí cíle. Prvním dílčím cílem bylo zhodnocení kompetencí manažerů. Druhým dílčím cílem bylo určení, jaké emoční inteligence manažeři dosahují. Posledním dílčím cílem byl, na základě vyhodnocení silných a slabých stránek manažerů, návrh doporučení pro tyto vedoucí pracovníky. Data potřebná k výzkumu byla zpracována pomocí kvantitativní metody sběru dat, tedy dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo celkem 81 manažerů. Jednalo se o 37 provozních, 26 středních a 18 vrcholových manažerů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the evaluation of the competences and emotional intelligence of managers according to their individual levels managing (operational, middle and top managers). The main goal of this thesis was divided into 3 sub-goals. The first sub-goal was the evaluation of managers' competencies. The second sub-goal was to determine what kind of emotional intelligence managers achieve. The last sub-goal was, based on the evaluation of the strengths and weaknesses of the managers, the proposal of recommendations for these executives. The data needed for the research was processed using a quantitative data collection method, i.e. a questionnaire survey. A total of 81 managers participated in the research. There were 37 operational, 26 middle and 18 top managers.
competence of managers, emotional intelligence, personality of the manager
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení úrovně kompetencí a emoční inteligence manažerů, na jejichž základě budou formulovány doporučení pro vedoucí pracovníky.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování metodiky v souladu s cílem diplomové práce.
3. Provedení dotazníkového šetření manažerů.
4. Vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření.
5. Vytvoření kompetenčního modelu.
6. Syntéza výsledků a návrh doporučení pro vědecké pracovníky.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Diskuse.
6. Závěr.
7. Přehled použité literatury.
8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je zhodnocení úrovně kompetencí a emoční inteligence manažerů, na jejichž základě budou formulovány doporučení pro vedoucí pracovníky.
Metodika práce:
1. Prostudování odborné literatury.
2. Zpracování metodiky v souladu s cílem diplomové práce.
3. Provedení dotazníkového šetření manažerů.
4. Vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření.
5. Vytvoření kompetenčního modelu.
6. Syntéza výsledků a návrh doporučení pro vědecké pracovníky.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Diskuse.
6. Závěr.
7. Přehled použité literatury.
8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Bradberry, T., & Greaves, J. (2013). Emoční inteligence. Brno: Biz Books.
Caruso, R. D., & Salovey, P. (2004). The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
Elliot, A., Dweck, S. C., & Yeager, S. D. (2017). Handbook of Competence and Motivation: Theory and Application. London: The Guilford Press.
Goleman, D. (2000). Práce s emoční inteligencí. Praha: Columbus.
Goleman, D. (2011). Emoční inteligence. Praha: Columbus.
Hasson, G. (2015). Emoční inteligence. Jak zvládat a řídit své i cizí emoce. Praha: Grada Publishing.
Justin, B. (2019). EQ Emoční inteligence v každodenním životě. Praha: Grada Publishing.
Kubeš, M., Spillerová, D., & Kumický, R. (2004). Manažerské kompetence. Způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada Publishing.
Plamínek, J., & Fišer, R. (2005). Řízení podle kompetencí. Praha: Grada Publishing.
Sanghi, S. (2007). The Handbook of Competency Mapping: Understanding, Designing and Implementing Competency Models in Organizations. London: Sage Publications
Seznam doporučené literatury
Bradberry, T., & Greaves, J. (2013). Emoční inteligence. Brno: Biz Books.
Caruso, R. D., & Salovey, P. (2004). The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership. San Francisco: Jossey-Bass.
Elliot, A., Dweck, S. C., & Yeager, S. D. (2017). Handbook of Competence and Motivation: Theory and Application. London: The Guilford Press.
Goleman, D. (2000). Práce s emoční inteligencí. Praha: Columbus.
Goleman, D. (2011). Emoční inteligence. Praha: Columbus.
Hasson, G. (2015). Emoční inteligence. Jak zvládat a řídit své i cizí emoce. Praha: Grada Publishing.
Justin, B. (2019). EQ Emoční inteligence v každodenním životě. Praha: Grada Publishing.
Kubeš, M., Spillerová, D., & Kumický, R. (2004). Manažerské kompetence. Způsobilosti výjimečných manažerů. Praha: Grada Publishing.
Plamínek, J., & Fišer, R. (2005). Řízení podle kompetencí. Praha: Grada Publishing.
Sanghi, S. (2007). The Handbook of Competency Mapping: Understanding, Designing and Implementing Competency Models in Organizations. London: Sage Publications