Cílem bakalářské práce "Ekonomická efektivita marketingu na sociálních sítích" je definovat a navrhnout vhodné marketingové nástroje na sociálních sítích k propagaci vybraného subjektu, tímto subjektem je spotřební družstvo Jednota České Budějovice provozující supermarkety Terno a Trefa. Práce blíže popisuje podnik a jeho aktivity v rámci online prostředí a zejména na sociálních sítích, kdy se věnuje pozornost příspěvkům placené propagace a přehledům aktivit
uživatelů stránek spravované Jednotou na sociálních sítích. Klade se důraz na efektivitu aktivit na sociálních sítích. Pro návrhy byly využity i data z distribučních portálů letáků a odpovědi respondentů na výzkumnou otázku "Sledují zákazníci Terna sociální sítě tohoto supermarketu?" a "Ovlivnily sociální sítě zákazníky ke koupi produktu?". Návrhy mají za cíl zvýšit ekonomickou efektivitu aktivit na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Economic Efficiency of Marketing on Social Networks" is to define and propose appropriate marketing tools on social networks to promote a selected company, this company is consumer cooperative Jednota České Budějovice operating supermarkets Terno and Trefa. The thesis describes the company and its activities within the online sphere and especially on social networks, where attention is paid to the posts of paid promotion and the activity reports of users of the accounts managed by Jednota on social networks. Emphasis is placed on the effectiveness of social media activities. Data from leaflet distribution portals and respondents' answers to the research questions "Do Terno customers follow the social networks of this supermarket?" and "Have social networks influenced customers to buy the product?" were also used for the design. The proposals aim to increase the cost-effectiveness of social networking activities.
Klíčová slova
sociální sítě, marketing, online marketing, propagace, efektivita
Klíčová slova v angličtině
social networks, marketing, online marketing, promotion, efficiency
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce "Ekonomická efektivita marketingu na sociálních sítích" je definovat a navrhnout vhodné marketingové nástroje na sociálních sítích k propagaci vybraného subjektu, tímto subjektem je spotřební družstvo Jednota České Budějovice provozující supermarkety Terno a Trefa. Práce blíže popisuje podnik a jeho aktivity v rámci online prostředí a zejména na sociálních sítích, kdy se věnuje pozornost příspěvkům placené propagace a přehledům aktivit
uživatelů stránek spravované Jednotou na sociálních sítích. Klade se důraz na efektivitu aktivit na sociálních sítích. Pro návrhy byly využity i data z distribučních portálů letáků a odpovědi respondentů na výzkumnou otázku "Sledují zákazníci Terna sociální sítě tohoto supermarketu?" a "Ovlivnily sociální sítě zákazníky ke koupi produktu?". Návrhy mají za cíl zvýšit ekonomickou efektivitu aktivit na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis "Economic Efficiency of Marketing on Social Networks" is to define and propose appropriate marketing tools on social networks to promote a selected company, this company is consumer cooperative Jednota České Budějovice operating supermarkets Terno and Trefa. The thesis describes the company and its activities within the online sphere and especially on social networks, where attention is paid to the posts of paid promotion and the activity reports of users of the accounts managed by Jednota on social networks. Emphasis is placed on the effectiveness of social media activities. Data from leaflet distribution portals and respondents' answers to the research questions "Do Terno customers follow the social networks of this supermarket?" and "Have social networks influenced customers to buy the product?" were also used for the design. The proposals aim to increase the cost-effectiveness of social networking activities.
Klíčová slova
sociální sítě, marketing, online marketing, propagace, efektivita
Klíčová slova v angličtině
social networks, marketing, online marketing, promotion, efficiency
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Na základě provedených analýz definovat a navrhnout vhodnou kombinaci marketingových nástrojů na sociálních sítích k propagaci vybraného subjektu. Kritériem výběru bude jejich ekonomická efektivita a přiměřenost vynaložených nákladů.
Osnova:
1. Marketingové strategie online
2. Sociální sítě a jejich účinnost
3. Ekonomické aspekty, rozpočet, efektivita marketingu na sociálních sítích
4. Návrh efektivní marketingové kampaně na sociálních sítích pro vybraný subjekt
5. Rozpočet a předpokládané efekty navržené marketingové kampaně
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Na základě provedených analýz definovat a navrhnout vhodnou kombinaci marketingových nástrojů na sociálních sítích k propagaci vybraného subjektu. Kritériem výběru bude jejich ekonomická efektivita a přiměřenost vynaložených nákladů.
Osnova:
1. Marketingové strategie online
2. Sociální sítě a jejich účinnost
3. Ekonomické aspekty, rozpočet, efektivita marketingu na sociálních sítích
4. Návrh efektivní marketingové kampaně na sociálních sítích pro vybraný subjekt
5. Rozpočet a předpokládané efekty navržené marketingové kampaně
Seznam doporučené literatury
GILBERT, D. (2020). What Is PPC & How Paid Search Marketing Works [online]. Boca Raton: Search Engine Journal
CHAFFEY, D. & ELLIS-CHADWICK, F. (2019). Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. Harlow: Pearson.
KARLÍČEK, M. & kol., (2018). Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada.
ŘEZNÍČEK, J. (2019). Jak uspět při e-mail marketingu [online]. Brandýs nad Labem: Včeliště
TUTEN, T. L. & SOLOMON, M.R. (2018). Social Media Marketing. 3rd ed. UK: Sage Publications
Seznam doporučené literatury
GILBERT, D. (2020). What Is PPC & How Paid Search Marketing Works [online]. Boca Raton: Search Engine Journal
CHAFFEY, D. & ELLIS-CHADWICK, F. (2019). Digital Marketing. Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. Harlow: Pearson.
KARLÍČEK, M. & kol., (2018). Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada.
ŘEZNÍČEK, J. (2019). Jak uspět při e-mail marketingu [online]. Brandýs nad Labem: Včeliště
TUTEN, T. L. & SOLOMON, M.R. (2018). Social Media Marketing. 3rd ed. UK: Sage Publications