Bakalářská práce se v rešeršní části práce vysvětlením základních pojmů týkajících se
marketingu a marketingovým mixem. V praktické části práce se zabýváme pivovarem
Popelín, jeho marketingem a vlastní výrobou piva.
Situace v pivovaru Popelín byla zhodnocena pomocí SWOT a PESTLE analýzy
a byl vyhodnocen 4P marketingový mix pivovaru. Z hodnocení situace v pivovaru vyplynulo, že pivovar nemá problémy s odbytem a nemusí investovat do reklamy, protože se sem lidé rádi vrací. Největší nebezpečí pro pivovar Popelín a ostatní minipivovary představuje zdražení vstupů, zejména ceny energií.
Annotation in English
The bachelor thesis explains the basic concepts related to marketing and marketing
mix in the research part of the thesis. The practical part of the thesis deals with the beer brewery Popelin, its marketing and the actual production of beer.
The situation in the Popelín brewery was evaluated by means of SWOT and
PESTLE analysis and the 4P marketing mix of the brewery was evaluated. The evaluation of the situation in the brewery showed that the brewery has no problems with sales and does not need to invest in advertising because people like to come back. The
biggest danger for the Popelin brewery and other micro breweries is the increase
in the price of inputs, especially energy prices.
Bakalářská práce se v rešeršní části práce vysvětlením základních pojmů týkajících se
marketingu a marketingovým mixem. V praktické části práce se zabýváme pivovarem
Popelín, jeho marketingem a vlastní výrobou piva.
Situace v pivovaru Popelín byla zhodnocena pomocí SWOT a PESTLE analýzy
a byl vyhodnocen 4P marketingový mix pivovaru. Z hodnocení situace v pivovaru vyplynulo, že pivovar nemá problémy s odbytem a nemusí investovat do reklamy, protože se sem lidé rádi vrací. Největší nebezpečí pro pivovar Popelín a ostatní minipivovary představuje zdražení vstupů, zejména ceny energií.
Annotation in English
The bachelor thesis explains the basic concepts related to marketing and marketing
mix in the research part of the thesis. The practical part of the thesis deals with the beer brewery Popelin, its marketing and the actual production of beer.
The situation in the Popelín brewery was evaluated by means of SWOT and
PESTLE analysis and the 4P marketing mix of the brewery was evaluated. The evaluation of the situation in the brewery showed that the brewery has no problems with sales and does not need to invest in advertising because people like to come back. The
biggest danger for the Popelin brewery and other micro breweries is the increase
in the price of inputs, especially energy prices.
Cílem bakalářské práce je zpracování marketingového mixu vybraného minipivovaru. Součástí práce je jak literární přehled, ve kterém student shrne aktuální informace a trendy z odborných publikací o marketingovém mixu a problematice minipivovarů v ČR. Tak praktická část, ve které student předloží výsledky vlastního šetření ve vybraném minipivovaru. Výsledky zhodnotí a navrhne případné opatření vedoucí ke zlepšení aktuálně používaného marketingového mixu ve vybraném minipivovaru.\\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\ 2. Literární přehled\\ 3. Metodika.\\ 4. Vlastní práce.\\ 5. Závěr.\\ 6. Seznam literatury.\\
Research Plan
Cílem bakalářské práce je zpracování marketingového mixu vybraného minipivovaru. Součástí práce je jak literární přehled, ve kterém student shrne aktuální informace a trendy z odborných publikací o marketingovém mixu a problematice minipivovarů v ČR. Tak praktická část, ve které student předloží výsledky vlastního šetření ve vybraném minipivovaru. Výsledky zhodnotí a navrhne případné opatření vedoucí ke zlepšení aktuálně používaného marketingového mixu ve vybraném minipivovaru.\\
Metodický postup:\\
1. Úvod.\\ 2. Literární přehled\\ 3. Metodika.\\ 4. Vlastní práce.\\ 5. Závěr.\\ 6. Seznam literatury.\\
Recommended resources
Kotler,P : Moderní marketing, 2007, Grada, Praha, ISBN 80-2471-545-7\\
Basařová, G. A kol. (2011). České pivo, HBT, ISBN 978-80-87109-25-0\\
Kratochvíle, A. (2005). Pivovarství českých zemí v proměnách 20. století, Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, Praha, ISBN 80-86576-16-7.\\
Recommended resources
Kotler,P : Moderní marketing, 2007, Grada, Praha, ISBN 80-2471-545-7\\
Basařová, G. A kol. (2011). České pivo, HBT, ISBN 978-80-87109-25-0\\
Kratochvíle, A. (2005). Pivovarství českých zemí v proměnách 20. století, Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, Praha, ISBN 80-86576-16-7.\\