Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Jejím cílem je porovnat především architekturu renesanční Florencie s její herní interpretací,
a tím získat přehled o shodách a odlišnostech. Zaměřuje se také na to, jak je historie prezentována v dnešní kultuře mladým lidem. Teoretická část se zabývá především vývojem herního průmyslu a s tím spojené společnosti Ubisoft. Ta měla na svědomí vývoj hry Assasin's Creed II., která je stěžejní hrou pro tuto práci. Z herního prostředí je popisována především architektura a s ní spojené umění renesanční Florencie a hierarchie společnosti. Kvůli zvolenému téma hry je nutné zde zmínit i vznik a vývoj společenství templářů a asasínů. V druhé části teoretického bloku je rozvedena skutečná historie renesanční Florencie, kde je popsána architektura i společnost města. Na závěr je podrobnější pozornost věnována historii a architektuře baziliky Santa Maria Novella, která je stěžejní budovou pro praktickou část této práce. Praktická část se tedy věnuje především průčelí baziliky a její interpretaci ve hře. Obsahem je také skicový a studijní materiál, který slouží jako podklad pro finální modelaci tohoto fragmentu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into a theoretical and a practical part. Its goal is to compare, above all, the architecture of Renaissance Florence with its game interpretation and thereby gain an overview of similarities and differences. Furthermore, it is also determined how history is presented in today's culture to young people. The theoretical part focuses mainly on the growth of the game industry and along with that on the Ubisoft company. It was responsible for the development of Assasin's Creed II, which is the core game for this thesis. It describes the society, architecture and the associated art of Renaissance Florence as depicted by the developers in the game. Because of the chosen subject matter of the game, it is also necessary to mention here the emergence and development of the Templar and Assassin brotherhoods. In the second part of the theoretical section, the actual history of Renaissance Florence is described. Here the architecture and society of the city are described. Finally, the history and architecture of the Basilica of Santa Maria Novella, which is the key building for the practical part of this thesis, is discussed in more detail. The practical part therefore focuses on the façade of the basilica and its interpretation in the game. It also contains sketches and study material that serves as a basis for the final modelling of this fragment.
Klíčová slova
Florencie, renesance, architektura, hra Assasin's Creed II., templáři, asasíni, Santa Maria Novella
Klíčová slova v angličtině
Florence, renaissance, architecture, Assasin's Creed II. game, templars, assassins, Santa Maria Novella
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Jejím cílem je porovnat především architekturu renesanční Florencie s její herní interpretací,
a tím získat přehled o shodách a odlišnostech. Zaměřuje se také na to, jak je historie prezentována v dnešní kultuře mladým lidem. Teoretická část se zabývá především vývojem herního průmyslu a s tím spojené společnosti Ubisoft. Ta měla na svědomí vývoj hry Assasin's Creed II., která je stěžejní hrou pro tuto práci. Z herního prostředí je popisována především architektura a s ní spojené umění renesanční Florencie a hierarchie společnosti. Kvůli zvolenému téma hry je nutné zde zmínit i vznik a vývoj společenství templářů a asasínů. V druhé části teoretického bloku je rozvedena skutečná historie renesanční Florencie, kde je popsána architektura i společnost města. Na závěr je podrobnější pozornost věnována historii a architektuře baziliky Santa Maria Novella, která je stěžejní budovou pro praktickou část této práce. Praktická část se tedy věnuje především průčelí baziliky a její interpretaci ve hře. Obsahem je také skicový a studijní materiál, který slouží jako podklad pro finální modelaci tohoto fragmentu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into a theoretical and a practical part. Its goal is to compare, above all, the architecture of Renaissance Florence with its game interpretation and thereby gain an overview of similarities and differences. Furthermore, it is also determined how history is presented in today's culture to young people. The theoretical part focuses mainly on the growth of the game industry and along with that on the Ubisoft company. It was responsible for the development of Assasin's Creed II, which is the core game for this thesis. It describes the society, architecture and the associated art of Renaissance Florence as depicted by the developers in the game. Because of the chosen subject matter of the game, it is also necessary to mention here the emergence and development of the Templar and Assassin brotherhoods. In the second part of the theoretical section, the actual history of Renaissance Florence is described. Here the architecture and society of the city are described. Finally, the history and architecture of the Basilica of Santa Maria Novella, which is the key building for the practical part of this thesis, is discussed in more detail. The practical part therefore focuses on the façade of the basilica and its interpretation in the game. It also contains sketches and study material that serves as a basis for the final modelling of this fragment.
Klíčová slova
Florencie, renesance, architektura, hra Assasin's Creed II., templáři, asasíni, Santa Maria Novella
Klíčová slova v angličtině
Florence, renaissance, architecture, Assasin's Creed II. game, templars, assassins, Santa Maria Novella
Zásady pro vypracování
Teoreticko-praktická práce.
1. Teoretická část práce se zabývá tématem renesance v počítačové hře Assasin´s Creed II. Nejprve je zmíněna kultura, umění a významné osobnosti renesanční Florencie, do které je umístěn děj i výše jmenované hry.
2. Dále je v teoretické části práce naznačen vývoj počítačových her a jejich souvislosti s konkrétními historickými fakty. Jako příklad budou sloužit vybrané florentské renesanční stavby (např. Santa Maria Novella), které hrají v počítačové hře Assasin´s Creed II důležitou roli.
3. Cílem praktické části práce je vytvořit srovnávací artefakt, který nastíní rozdíl mezi herní skutečností a současnou podobou stavby.
Rozsah grafických prací: přípravné skici; reliéf architektonických fragmentů vybrané renesanční stavby
Rozsah textu BP: 30 stran (+ min. 4 strany praktické části)
Zásady pro vypracování
Teoreticko-praktická práce.
1. Teoretická část práce se zabývá tématem renesance v počítačové hře Assasin´s Creed II. Nejprve je zmíněna kultura, umění a významné osobnosti renesanční Florencie, do které je umístěn děj i výše jmenované hry.
2. Dále je v teoretické části práce naznačen vývoj počítačových her a jejich souvislosti s konkrétními historickými fakty. Jako příklad budou sloužit vybrané florentské renesanční stavby (např. Santa Maria Novella), které hrají v počítačové hře Assasin´s Creed II důležitou roli.
3. Cílem praktické části práce je vytvořit srovnávací artefakt, který nastíní rozdíl mezi herní skutečností a současnou podobou stavby.
Rozsah grafických prací: přípravné skici; reliéf architektonických fragmentů vybrané renesanční stavby
Rozsah textu BP: 30 stran (+ min. 4 strany praktické části)
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Edward. Lorenzo De' Medici and Florence in the fifteenth century. New York: Putnam, 1908. Robarts - University of Toronto.
BARTLOVÁ, Milena, ed. Pop History: o historické věrohodnosti románů, filmů, komiksů a počítačových her. Praha: Lidové noviny, 2003. Knižnice Dějin a současnosti. ISBN 80-7106-345-2.
BURCKHARDT, Jacob Christoph. Kultura renesance v Itálii. V Praze: Rybka, 2013. ISBN 9788087067086.
ČERNÝ, Václav. Templáři, křižáci a kacíři ve starých francouzských kronikách. Praha: Academia, 2009. Europa (Academia). ISBN 978-80-200-1705-5.
DUBY, Georges. Věk katedrál: umění a společnost 980-1420. Praha: Argo, 2002. Historické myšlení. ISBN 80-7203-418-9.
GARIN, Eugenio, ed. Renesanční člověk a jeho svět. Praha: Vyšehrad, 2003. ISBN 80-7021-653-0.
HIBBERT, Christopher. Borgiové a jejich nepřátelé: 1431-1519. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-0541-4.
HIBBERT, Christopher. Vzestup a pád rodu Medici. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-201-4.
PREZZOLINI, Giuseppe a Jaroslav ZAORÁLEK. Život Niccola Machiavelliho učitele vladařů. Praha: Faun, c1999. ISBN 80-902018-9-x.
WASSERMAN, James. Templáři a Asasínové: nebeští bojovníci. Praha: BB art, 2004. ISBN 80-7341-150-4.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Edward. Lorenzo De' Medici and Florence in the fifteenth century. New York: Putnam, 1908. Robarts - University of Toronto.
BARTLOVÁ, Milena, ed. Pop History: o historické věrohodnosti románů, filmů, komiksů a počítačových her. Praha: Lidové noviny, 2003. Knižnice Dějin a současnosti. ISBN 80-7106-345-2.
BURCKHARDT, Jacob Christoph. Kultura renesance v Itálii. V Praze: Rybka, 2013. ISBN 9788087067086.
ČERNÝ, Václav. Templáři, křižáci a kacíři ve starých francouzských kronikách. Praha: Academia, 2009. Europa (Academia). ISBN 978-80-200-1705-5.
DUBY, Georges. Věk katedrál: umění a společnost 980-1420. Praha: Argo, 2002. Historické myšlení. ISBN 80-7203-418-9.
GARIN, Eugenio, ed. Renesanční člověk a jeho svět. Praha: Vyšehrad, 2003. ISBN 80-7021-653-0.
HIBBERT, Christopher. Borgiové a jejich nepřátelé: 1431-1519. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-0541-4.
HIBBERT, Christopher. Vzestup a pád rodu Medici. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 1997. ISBN 80-7106-201-4.
PREZZOLINI, Giuseppe a Jaroslav ZAORÁLEK. Život Niccola Machiavelliho učitele vladařů. Praha: Faun, c1999. ISBN 80-902018-9-x.
WASSERMAN, James. Templáři a Asasínové: nebeští bojovníci. Praha: BB art, 2004. ISBN 80-7341-150-4.