Hlavním cílem této diplomové práce bylo posouzení míry vlivu influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování v závislosti na typu nákupu a charakteristikách spotřebitele. Praktická část byla rozdělena na testování hlavní hypotézy pomocí vícekriteriálního výzkumu a na testování dílčích hypotéz pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti. Pro účely tohoto výzkumu byla vybrána metoda dotazníkového šetření a některé otázky byly na závěr analýzy okomentovány. Statisticky významné výsledky potvrzují, že pohlaví a vzdělání mají významný vliv na míru, do jaké jsou spotřebitelé ovlivněni influencery. Doplňující hypotézy nelze zamítnout, avšak autorka v závěru navrhuje další výzkum a své výsledky konfrontuje s ostatními autory.
Anotace v angličtině
This master thesis aimed to assess the degree of influencers' impact on consumer behavior and purchasing decisions, depending on the type of purchase and consumer characteristics. The practical part was divided into testing the main hypothesis through multicriteria research and testing subsidiary hypotheses using the chi-square test of independence. For the purposes of this research, a survey method was chosen, and some questions were commented on at the end of the analysis. Statistically significant results confirm that gender and education have a significant impact on the extent to which consumers are influenced by influencers. The supplementary hypotheses cannot be rejected; however, the author suggests further research and confronts her results with those of other authors.
Klíčová slova
Vliv influencerů, influencer marketing, spotřebitelské chování, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Influencers' impact, consumer buying behavior, influencer marketing, social media
Rozsah průvodní práce
59 s. (14 877)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce bylo posouzení míry vlivu influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování v závislosti na typu nákupu a charakteristikách spotřebitele. Praktická část byla rozdělena na testování hlavní hypotézy pomocí vícekriteriálního výzkumu a na testování dílčích hypotéz pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti. Pro účely tohoto výzkumu byla vybrána metoda dotazníkového šetření a některé otázky byly na závěr analýzy okomentovány. Statisticky významné výsledky potvrzují, že pohlaví a vzdělání mají významný vliv na míru, do jaké jsou spotřebitelé ovlivněni influencery. Doplňující hypotézy nelze zamítnout, avšak autorka v závěru navrhuje další výzkum a své výsledky konfrontuje s ostatními autory.
Anotace v angličtině
This master thesis aimed to assess the degree of influencers' impact on consumer behavior and purchasing decisions, depending on the type of purchase and consumer characteristics. The practical part was divided into testing the main hypothesis through multicriteria research and testing subsidiary hypotheses using the chi-square test of independence. For the purposes of this research, a survey method was chosen, and some questions were commented on at the end of the analysis. Statistically significant results confirm that gender and education have a significant impact on the extent to which consumers are influenced by influencers. The supplementary hypotheses cannot be rejected; however, the author suggests further research and confronts her results with those of other authors.
Klíčová slova
Vliv influencerů, influencer marketing, spotřebitelské chování, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Influencers' impact, consumer buying behavior, influencer marketing, social media
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je posoudit míru vlivu influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování v závislosti na typu nákupu a charakteristikách spotřebitele.
Metodický postup:
Rešerše literatury.
Sběr dat.
Analýza a vyhodnocení dat.
Návrhy a doporučení.
Závěry.
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů.
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy).
X. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je posoudit míru vlivu influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování v závislosti na typu nákupu a charakteristikách spotřebitele.
Metodický postup:
Rešerše literatury.
Sběr dat.
Analýza a vyhodnocení dat.
Návrhy a doporučení.
Závěry.
Rámcová osnova:
1. Úvod. Cíl práce (hypotézy - pokud jsou s ohledem na zvolené téma potřebné).
2. Přehled řešené problematiky (literární rešerše).
3. Metodika.
4. Řešení a výsledky, případně diskuse.
5. Závěr.
X. Seznam použitých zdrojů.
X. Seznam příloh (jsou-li v práci přílohy).
X. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Breitenbuch, V. M. (2004). Online Food Shopping: Consumer perception and retailers market approach, contrasting the markets UK and Germany.
Kozel, R., Mynářová, L., & Svobodová, H. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing.
Schiffmann, L.G., & Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
Wells, V., & Foxall, G. (eds.) (2012). Handbook of Developments in Consumer Behaviour. Edward Elgar Pub.
Seznam doporučené literatury
Breitenbuch, V. M. (2004). Online Food Shopping: Consumer perception and retailers market approach, contrasting the markets UK and Germany.
Kozel, R., Mynářová, L., & Svobodová, H. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing.
Schiffmann, L.G., & Kanuk, L.L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O., & Juříková, M. (2011). Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky. Praha: Grada Publishing.
Wells, V., & Foxall, G. (eds.) (2012). Handbook of Developments in Consumer Behaviour. Edward Elgar Pub.