Diplomová práce Hodnocení žáků ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ ve svém úvodu představuje koncepci předmětu výchova k občanství. Dále je v práci obsaženo několik kapitol, které se týkají hodnocení, například jeho forem a typů nebo to, jak na hodnocení ve výchově k občanství nahlíží i jejich rodiče. To je obsaženo v teoretické části.
Empirická část bude věnována výzkumu, který bude složen z dotazníkového šetření (v případě žáků) a z rozboru rozhovorů (v případě učitelů výchovy k občanství). Celý výzkum bude realizován na 2 základních školách v 7. a 8. třídách. Cílem výzkumu bude zjistit, jak na výchovu k občanství nahlíží samotní žáci, jak jsou v tomto předmětu hodnoceni a v případě učitelů, jaké jsou jejich hodiny výchovy k občanství a jak a za co žáky hodnotí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Evaluation of pupils in citizenship education at the 2nd level of elementary school introduces the concept of the subject citizenship education. Furthermore, the thesis contains several chapters that relate to assessment, for example its forms and types or how their parents view assessment in citizenship education. This is contained in the theoretical part.
The empirical part will be devoted to research, which will consist of a questionnaire survey (in the case of pupils) and an analysis of interviews (in the case of citizenship education teachers). The entire research will be carried out in 2 elementary schools in the 7th and 8th grades. The aim of the research will be to find out how the students themselves view citizenship education, how they are evaluated in this subject and, in the case of teachers, what their citizenship education classes are like and how and for what they evaluate the students.
Klíčová slova
hodnocení, výchova k občanství, sumativní hodnocení, formativní hodnocení
Diplomová práce Hodnocení žáků ve výchově k občanství na 2. stupni ZŠ ve svém úvodu představuje koncepci předmětu výchova k občanství. Dále je v práci obsaženo několik kapitol, které se týkají hodnocení, například jeho forem a typů nebo to, jak na hodnocení ve výchově k občanství nahlíží i jejich rodiče. To je obsaženo v teoretické části.
Empirická část bude věnována výzkumu, který bude složen z dotazníkového šetření (v případě žáků) a z rozboru rozhovorů (v případě učitelů výchovy k občanství). Celý výzkum bude realizován na 2 základních školách v 7. a 8. třídách. Cílem výzkumu bude zjistit, jak na výchovu k občanství nahlíží samotní žáci, jak jsou v tomto předmětu hodnoceni a v případě učitelů, jaké jsou jejich hodiny výchovy k občanství a jak a za co žáky hodnotí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis Evaluation of pupils in citizenship education at the 2nd level of elementary school introduces the concept of the subject citizenship education. Furthermore, the thesis contains several chapters that relate to assessment, for example its forms and types or how their parents view assessment in citizenship education. This is contained in the theoretical part.
The empirical part will be devoted to research, which will consist of a questionnaire survey (in the case of pupils) and an analysis of interviews (in the case of citizenship education teachers). The entire research will be carried out in 2 elementary schools in the 7th and 8th grades. The aim of the research will be to find out how the students themselves view citizenship education, how they are evaluated in this subject and, in the case of teachers, what their citizenship education classes are like and how and for what they evaluate the students.
Klíčová slova
hodnocení, výchova k občanství, sumativní hodnocení, formativní hodnocení
Diplomová práce bude zaměřena na zkoumání hodnocení žáků učitelem ve Výchově k občanství na 2. stupni základní školy. Bude se skládat ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část bude věnována poznatkům týkajících se hodnocení ve vyučování a bude představen předmět Výchova k občanství a jeho cíle. Cílem praktické části bude zjistit, jak nahlíží na hodnocení žáci na 2. stupni ZŠ. Do průzkumu budou zahrnuti i vyučující Výchovy k občanství. Tento výzkum bude realizován pomocí dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na zkoumání hodnocení žáků učitelem ve Výchově k občanství na 2. stupni základní školy. Bude se skládat ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část bude věnována poznatkům týkajících se hodnocení ve vyučování a bude představen předmět Výchova k občanství a jeho cíle. Cílem praktické části bude zjistit, jak nahlíží na hodnocení žáci na 2. stupni ZŠ. Do průzkumu budou zahrnuti i vyučující Výchovy k občanství. Tento výzkum bude realizován pomocí dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0885-X.
KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0885-X.
KOŠŤÁLOVÁ, Hana, Šárka MIKOVÁ a Jiřina STANG. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9.