Bakalářská práce se zabývá využitím interaktivní tabule při vzdělávání dětí předškolního věku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je objasněno předškolní vzdělávání, předškolní věk, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, využití interaktivní tabule ve výuce, učitelé a technologie a poslední kapitola seznamuje s interaktivní tabulí, její historií, druhy, výhody a nevýhody. Praktická část se věnuje pilotní studii, kde nalezneme návrh souboru cvičení a her, který je vhodný pro práci na interaktivní tabuli pro předškolní děti, tvorbu cvičení a her v programu ActivInspire, aplikaci těchto cvičení a her v mateřské škole a pozorování práce dětí na interaktivní tabuli. Praktická část je zakončena rozhovory s paní učitelky z mateřské školy. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda interaktivní tabule může obohatit vzdělávání dětí předškolního věku a rozvíjet je ve všech oblastech.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the use of interactive whiteboards in the education of preschool children. The thesis contains a theoretical and a practical part. In the theoretical part, preschool education, preschool age, framework educational program for preschool education, the use of interactive whiteboards in teaching, teachers and technology are clarified, and the last chapter introduces the interactive whiteboard, its history, types, advantages and disadvantages. The practical part is devoted to pilot studies, where we will find a design of a set of exercises and games that is suitable for working on an interactive whiteboard for preschool children, creating exercises and games in the ActivInspire program, applying these exercises and games in kindergarten and observing children's work on an interactive whiteboard . The practical part ends with interviews with the kindergarten teacher. The aim of the bachelor thesis is to find out whether the interactive whiteboard can enrich the education of preschool children and develop them in all areas.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, předškolní věk, interaktivní tabule, technologie, hra
Klíčová slova v angličtině
preschool education, preschool age, interactive whiteboard, technology, game
Rozsah průvodní práce
56 s. (103 284 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím interaktivní tabule při vzdělávání dětí předškolního věku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je objasněno předškolní vzdělávání, předškolní věk, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, využití interaktivní tabule ve výuce, učitelé a technologie a poslední kapitola seznamuje s interaktivní tabulí, její historií, druhy, výhody a nevýhody. Praktická část se věnuje pilotní studii, kde nalezneme návrh souboru cvičení a her, který je vhodný pro práci na interaktivní tabuli pro předškolní děti, tvorbu cvičení a her v programu ActivInspire, aplikaci těchto cvičení a her v mateřské škole a pozorování práce dětí na interaktivní tabuli. Praktická část je zakončena rozhovory s paní učitelky z mateřské školy. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda interaktivní tabule může obohatit vzdělávání dětí předškolního věku a rozvíjet je ve všech oblastech.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the use of interactive whiteboards in the education of preschool children. The thesis contains a theoretical and a practical part. In the theoretical part, preschool education, preschool age, framework educational program for preschool education, the use of interactive whiteboards in teaching, teachers and technology are clarified, and the last chapter introduces the interactive whiteboard, its history, types, advantages and disadvantages. The practical part is devoted to pilot studies, where we will find a design of a set of exercises and games that is suitable for working on an interactive whiteboard for preschool children, creating exercises and games in the ActivInspire program, applying these exercises and games in kindergarten and observing children's work on an interactive whiteboard . The practical part ends with interviews with the kindergarten teacher. The aim of the bachelor thesis is to find out whether the interactive whiteboard can enrich the education of preschool children and develop them in all areas.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, předškolní věk, interaktivní tabule, technologie, hra
Klíčová slova v angličtině
preschool education, preschool age, interactive whiteboard, technology, game
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda IT může obohatit vzdělávání předškolních dětí v MŠ. V teoretické části se zaměříme na výklad o interaktivní tabuli (vývoj, druhy, využití v MŠ, interaktivní výuka, její výhody a nevýhody, portály a výukové materiály pro práci s interaktivní tabulí). Dále si popíšeme RVP PV a budeme se věnovat charakteristice předškolního období. V praktické části si vybereme téma v RVP PV a na základě teorie navrhneme, jak by se takové téma dalo zpracovat s využitím interaktivní tabule. Vybrané téma si s využitím interaktivní tabule vyzkoušíme na praxi v MŠ a promluvíme si o tom s paní učitelkou, která by výuku s dětmi sledovala a podala by k tomu zpětnou vazbu.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda IT může obohatit vzdělávání předškolních dětí v MŠ. V teoretické části se zaměříme na výklad o interaktivní tabuli (vývoj, druhy, využití v MŠ, interaktivní výuka, její výhody a nevýhody, portály a výukové materiály pro práci s interaktivní tabulí). Dále si popíšeme RVP PV a budeme se věnovat charakteristice předškolního období. V praktické části si vybereme téma v RVP PV a na základě teorie navrhneme, jak by se takové téma dalo zpracovat s využitím interaktivní tabule. Vybrané téma si s využitím interaktivní tabule vyzkoušíme na praxi v MŠ a promluvíme si o tom s paní učitelkou, která by výuku s dětmi sledovala a podala by k tomu zpětnou vazbu.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vyd. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80- 266-0658-1. HAUSNER, Milan. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor o.p.s. 2007. 78 s. ISBN 978-80-903897-0-0. KUBÁTOVÁ, Simona. Přístupy učitelů k tvorbě výukových materiálů pro interaktivní výukové tabule. Olomouc, 2014. Diplomová práce. Univerzita Palackého Olomouc. Vedoucí práce PaedDr. PhDr. Jiří Dostál, Ph.D.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. 2. vyd. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80- 266-0658-1. HAUSNER, Milan. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor o.p.s. 2007. 78 s. ISBN 978-80-903897-0-0. KUBÁTOVÁ, Simona. Přístupy učitelů k tvorbě výukových materiálů pro interaktivní výukové tabule. Olomouc, 2014. Diplomová práce. Univerzita Palackého Olomouc. Vedoucí práce PaedDr. PhDr. Jiří Dostál, Ph.D.