Tato bakalářská práce se zabývá použitím učebnic při výuce chemie na středních školách a gymnáziích. Cílem této práce je prostudovat vybrané učebnice, následně je porovnat a vybrat z nich tu nejvhodnější učebnici pro výuku chemie. Učebnice jsou hodnocené na základě hlediska kvality, cenové dostupnosti, přehlednosti atd. Učebnice musí zároveň splňovat požadavky rámcového vzdělávacího programu, vydaného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR, a také požadavky školního vzdělávacího programu pro daný obor. Důraz je kladen na kapitoly z obecné a anorganické chemie, zejména pak na názvosloví anorganických sloučenin, chemické výpočty a termodynamiku.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the use of textbooks in the education of chemistry at high schools and secondary grammar schools. The aim of this bachelor´s thesis is to study the selected textbooks, after that to compare the textbooks and finally to choose the most suitable textbook, that can be used in education of chemistry. The textbooks are compared on the basis of quality, affordable price, clarity etc. The textbooks have meet to meet the requirements of general educational program, which is administered of Ministry of education, youth and sports ČR, as well as the requirements of school educational program for the chosen branch. The emphasis is put on chapters of general chemistry and inorganic chemistry, particularly on the terminology of inorganic compounds, chemical calculation and thermodynamics.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá použitím učebnic při výuce chemie na středních školách a gymnáziích. Cílem této práce je prostudovat vybrané učebnice, následně je porovnat a vybrat z nich tu nejvhodnější učebnici pro výuku chemie. Učebnice jsou hodnocené na základě hlediska kvality, cenové dostupnosti, přehlednosti atd. Učebnice musí zároveň splňovat požadavky rámcového vzdělávacího programu, vydaného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR, a také požadavky školního vzdělávacího programu pro daný obor. Důraz je kladen na kapitoly z obecné a anorganické chemie, zejména pak na názvosloví anorganických sloučenin, chemické výpočty a termodynamiku.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the use of textbooks in the education of chemistry at high schools and secondary grammar schools. The aim of this bachelor´s thesis is to study the selected textbooks, after that to compare the textbooks and finally to choose the most suitable textbook, that can be used in education of chemistry. The textbooks are compared on the basis of quality, affordable price, clarity etc. The textbooks have meet to meet the requirements of general educational program, which is administered of Ministry of education, youth and sports ČR, as well as the requirements of school educational program for the chosen branch. The emphasis is put on chapters of general chemistry and inorganic chemistry, particularly on the terminology of inorganic compounds, chemical calculation and thermodynamics.