Práce uvádí vytvoření Lean Canvas modelu jako kreativního prostředku pro rozvoj podnikatelského nápadu. Zdůrazňuje schopnost modelu vést budoucí podnikatele při zvažování podstatných aspektů budoucího podnikání, včetně vytvoření minimálně životaschopného produktu a realizace podnikatelského nápadu. Je provedeno srovnání tradičního podnikatelského plánu a modelu Lean Canvas. V praktické části práce jsou podrobně popsány služby nabízené společností a její cíle. Autor využívá metodiku Lean Startup k lepšímu pochopení potřeb zákazníků a k upřesnění nabídky služeb podniku. Výsledkem tohoto procesu je vypracovaný model Lean Canvas. Na základě této práce lze model Lean Canvas aplikovat na skutečné podniky a podniknout kroky k jejich implementaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents the creation of a Lean Canvas model as a creative means of developing a business idea. It highlights the model's ability to guide future entrepreneurs in considering essential aspects of future business ventures, including the creation of a minimally viable product and the implementation of a business idea. A comparison is made between the traditional business plan and the Lean Canvas model. In the practical part of the thesis, the services offered by the company and its objectives are described in detail. The author uses the Lean Startup methodology to better understand customer needs and to refine the company's service offerings. The result of this process is the developed Lean Canvas model. Based on this work, the Lean Canvas model can be applied to real businesses and steps can be taken to implement them.
Práce uvádí vytvoření Lean Canvas modelu jako kreativního prostředku pro rozvoj podnikatelského nápadu. Zdůrazňuje schopnost modelu vést budoucí podnikatele při zvažování podstatných aspektů budoucího podnikání, včetně vytvoření minimálně životaschopného produktu a realizace podnikatelského nápadu. Je provedeno srovnání tradičního podnikatelského plánu a modelu Lean Canvas. V praktické části práce jsou podrobně popsány služby nabízené společností a její cíle. Autor využívá metodiku Lean Startup k lepšímu pochopení potřeb zákazníků a k upřesnění nabídky služeb podniku. Výsledkem tohoto procesu je vypracovaný model Lean Canvas. Na základě této práce lze model Lean Canvas aplikovat na skutečné podniky a podniknout kroky k jejich implementaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents the creation of a Lean Canvas model as a creative means of developing a business idea. It highlights the model's ability to guide future entrepreneurs in considering essential aspects of future business ventures, including the creation of a minimally viable product and the implementation of a business idea. A comparison is made between the traditional business plan and the Lean Canvas model. In the practical part of the thesis, the services offered by the company and its objectives are described in detail. The author uses the Lean Startup methodology to better understand customer needs and to refine the company's service offerings. The result of this process is the developed Lean Canvas model. Based on this work, the Lean Canvas model can be applied to real businesses and steps can be taken to implement them.
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je vytvořit Lean Canvas pro začínající podnik.
Metodika práce:
Prostudování odborné české i zahraniční literatury se zaměřením na porovnání podnikatelského záměru a Lean Canvas. Na základě zjištěných informací vytvořit Lean Canvas vybraného podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Závěr.
6. Přehled použité literatury.
7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je vytvořit Lean Canvas pro začínající podnik.
Metodika práce:
Prostudování odborné české i zahraniční literatury se zaměřením na porovnání podnikatelského záměru a Lean Canvas. Na základě zjištěných informací vytvořit Lean Canvas vybraného podniku.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl a metodika.
4. Vlastní zpracování.
5. Závěr.
6. Přehled použité literatury.
7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Collins, J. C., & Porras, J. I. (2016). Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu: úspěšné návyky vizionářských společností. Praha: Grada.
Flynn, P. (2016). Will it fly? How to test your next business idea so you don´t waste your time and money. Flynndustries, LLC.
Srpová, J., & Řehoř, V. (2010). Základy podnikání. Praha: Grada.
Srpová, J., Svobodová, I., Skopal, P., & Orlík, T. (2011). Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada.
Svobodová, I., & Andrea, M. (2017). Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada.
Šafrová Drášilová, A. (2019). Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada.
The Staff of Entrepreneur Media. (2015). Writre your business plan: Get your plan in place and your business off the ground. Entrepreneur Press.
Seznam doporučené literatury
Collins, J. C., & Porras, J. I. (2016). Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu: úspěšné návyky vizionářských společností. Praha: Grada.
Flynn, P. (2016). Will it fly? How to test your next business idea so you don´t waste your time and money. Flynndustries, LLC.
Srpová, J., & Řehoř, V. (2010). Základy podnikání. Praha: Grada.
Srpová, J., Svobodová, I., Skopal, P., & Orlík, T. (2011). Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada.
Svobodová, I., & Andrea, M. (2017). Od nápadu k podnikatelskému plánu: jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada.
Šafrová Drášilová, A. (2019). Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada.
The Staff of Entrepreneur Media. (2015). Writre your business plan: Get your plan in place and your business off the ground. Entrepreneur Press.