Předmětem práce je kvalitativní výzkum sexuálního zneužívání pohledem oddílových vedoucích. Výzkum na třech participujících oddílových vedoucích provádí fenomenologickou interpretativní analýzu jejich pohledu na problematiku sexuálního rizikového chování v rámci oddílů. Výsledky výzkumu ukazují roli oddílového prostředí a oddílové kultury, závažnost případů sexuálního zneužívání pro konkrétními aktéry, především oběť, agresora a oddíl jako celek. Závěry výzkumu poukazují na cestu aktivní prevence sexuálního zneužívání pomocí práce s členy oddílu, instruktory i vedoucími, kterou může podpořit celospolečenská debata a otevřená komunikace především nastupující mladé generace.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is qualitative research on sexual abuse from the perspective of troop leaders. The research on three participating troop leaders conducts interpretative phenomenological analysis of their perspectives on the issue of sexual risky behaviour within troops. The research findings reveal the role of the troop environment and troop culture, the severity of sexual abuse incidents for specific actors, particularly the victim, the aggressor, and the troop as a whole. The research findings point to an active prevention of sexual abuse through work with troop members, instructors and leaders, which can be supported by a society-wide debate and open communication, especially with the emerging young generation.
sexual abuse, troop, troop leaders, prevention, victim, aggressor, cases of sexual abuse
Rozsah průvodní práce
79. s (142 373)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem práce je kvalitativní výzkum sexuálního zneužívání pohledem oddílových vedoucích. Výzkum na třech participujících oddílových vedoucích provádí fenomenologickou interpretativní analýzu jejich pohledu na problematiku sexuálního rizikového chování v rámci oddílů. Výsledky výzkumu ukazují roli oddílového prostředí a oddílové kultury, závažnost případů sexuálního zneužívání pro konkrétními aktéry, především oběť, agresora a oddíl jako celek. Závěry výzkumu poukazují na cestu aktivní prevence sexuálního zneužívání pomocí práce s členy oddílu, instruktory i vedoucími, kterou může podpořit celospolečenská debata a otevřená komunikace především nastupující mladé generace.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is qualitative research on sexual abuse from the perspective of troop leaders. The research on three participating troop leaders conducts interpretative phenomenological analysis of their perspectives on the issue of sexual risky behaviour within troops. The research findings reveal the role of the troop environment and troop culture, the severity of sexual abuse incidents for specific actors, particularly the victim, the aggressor, and the troop as a whole. The research findings point to an active prevention of sexual abuse through work with troop members, instructors and leaders, which can be supported by a society-wide debate and open communication, especially with the emerging young generation.
sexual abuse, troop, troop leaders, prevention, victim, aggressor, cases of sexual abuse
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude postavena na kvalitativním výzkumu. Data budou získána nestrukturovanými hloubkovými rozhovory s respondenty. Získaná data budou dále zpracována interpretativní fenomenologickou analýzou. Teoretická část práce pak bude blíže rozebírat jednotlivé fenomény jenž z dat vyplynou.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude postavena na kvalitativním výzkumu. Data budou získána nestrukturovanými hloubkovými rozhovory s respondenty. Získaná data budou dále zpracována interpretativní fenomenologickou analýzou. Teoretická část práce pak bude blíže rozebírat jednotlivé fenomény jenž z dat vyplynou.
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 978-80-246-0956-0
Seznam doporučené literatury
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 978-80-246-0956-0