Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně
základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce
a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of leisure time on socially pathological phenomena in pupils of the 2nd grade of primary school. The theoretical part describes the concept of leisure time and its meaning, as well as functions and factors that affect leisure time. Subsequently, it characterizes socially pathological phenomena, deals with the cause of these phenomena and their classification together with prevention. It also contains a research survey based on quantitative research. The aim of the thesis is to find out whether leisure time has an impact on socially pathological phenomena in pupils of the 2nd grade of primary school.
Klíčová slova
volný čas, sociálně patologické jevy, starší školní věk, základní škola,
hodnoty, rizikové chování, návykové látky, šikana, prevence
Klíčová slova v angličtině
leisure time, socially pathological phenomena, older school age, primary
school, values, risk behaviour, addictive substances, bullying, prevention
Rozsah průvodní práce
63 s. (98 362 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně
základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce
a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of leisure time on socially pathological phenomena in pupils of the 2nd grade of primary school. The theoretical part describes the concept of leisure time and its meaning, as well as functions and factors that affect leisure time. Subsequently, it characterizes socially pathological phenomena, deals with the cause of these phenomena and their classification together with prevention. It also contains a research survey based on quantitative research. The aim of the thesis is to find out whether leisure time has an impact on socially pathological phenomena in pupils of the 2nd grade of primary school.
Klíčová slova
volný čas, sociálně patologické jevy, starší školní věk, základní škola,
hodnoty, rizikové chování, návykové látky, šikana, prevence
Klíčová slova v angličtině
leisure time, socially pathological phenomena, older school age, primary
school, values, risk behaviour, addictive substances, bullying, prevention
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2.stupně základní školy. Hlavním cílem práce bude analyzovat, jak může působit volný čas na sociálně patologické jevy u žáků ve věku 11-15 let.Teoretická část bude zahrnovat popis jednotlivých klíčových pojmů jako je "volný čas", "sociální patologie" a jejich vzájemné propojení. Následně představí základní školu, kde bude šetřen výzkum. Praktická část bude uchopena z hlediska kvantitativního dotazníkového šetření mezi žáky 2. stupně na základní škole. Cílem výzkumu bude zjistit, jak vnímají žáci volný čas a zda tento faktor ovlivňuje riziko sociálně patologických jevů.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2.stupně základní školy. Hlavním cílem práce bude analyzovat, jak může působit volný čas na sociálně patologické jevy u žáků ve věku 11-15 let.Teoretická část bude zahrnovat popis jednotlivých klíčových pojmů jako je "volný čas", "sociální patologie" a jejich vzájemné propojení. Následně představí základní školu, kde bude šetřen výzkum. Praktická část bude uchopena z hlediska kvantitativního dotazníkového šetření mezi žáky 2. stupně na základní škole. Cílem výzkumu bude zjistit, jak vnímají žáci volný čas a zda tento faktor ovlivňuje riziko sociálně patologických jevů.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B., Hofbauer, B. & Pávková, J. (2011) Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál
Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál.
Jedlička, R., & Koťa, J. (1998). Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum.
Koudelková, A. (1995). Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing.
Kraus, B. (2014). Společnost, rodina a sociální deviace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Němec, P. (1998). Morální nemoci současné mládeže. Brno: Konvoj.
Nešpor, K. (2007). Návykové chování a závislosti. Praha: Portál.
Nikl, J. (2000). Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. Praha: vydavatelství Policejní akademie ČR.
Pávková, J. (2001). Pedagogika volného času. Praha: Portál.
Pešatová, I. (2007) Sociálně patologické jevy u dětí školního věku. Liberec: technická univerzita v Liberci.
Spousta, V. (1996). Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B., Hofbauer, B. & Pávková, J. (2011) Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál
Hofbauer, B. (2004). Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál.
Jedlička, R., & Koťa, J. (1998). Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum.
Koudelková, A. (1995). Psychologické otázky delikvence. Praha: Victoria Publishing.
Kraus, B. (2014). Společnost, rodina a sociální deviace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Němec, P. (1998). Morální nemoci současné mládeže. Brno: Konvoj.
Nešpor, K. (2007). Návykové chování a závislosti. Praha: Portál.
Nikl, J. (2000). Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. Praha: vydavatelství Policejní akademie ČR.
Pávková, J. (2001). Pedagogika volného času. Praha: Portál.
Pešatová, I. (2007) Sociálně patologické jevy u dětí školního věku. Liberec: technická univerzita v Liberci.
Spousta, V. (1996). Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci: záměr, cíl, metodologii, hlavní závěry
Následně byly představeny posudky vedoucího práce a oponenta.
Studentka reagovala na otázky uvedené v posudku oponentky, a na doplňující otázky položené členy komise, a vedla diskusi se členy komise.
Proběhla neveřejná část a hlasování.
Vedoucí práce, PhDr. Bc. Zuzana Svobodová Ph.D. byla přítomna přes on-line připojení.