Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak studenti pedagogiky volného času vnímají a prožívají svůj vlastní volný čas. V teoretické části jsou představeny základní pojmy související se studiem volného času (volný čas, pedagogika volného času, výchova ve volném čase). Čtenáři jsou také seznámeni s požadavky spojenými s výkonem povolání pedagoga volného času. V praktické části se pak čtenáři seznámí s výsledky výzkumu provedeného mezi studenty.
Cílem této práce je zjistit, jak sami studenti vnímají volný čas, jak potřeba volného času ovlivňuje jejich životy a jak je pro ně důležité, aby měli nějaký volný čas. Čtenáři této práce by mohli být sami studenti pedagogiky volného času, pro které by práce mohla sloužit jako forma sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with how students of Leisure Time Pedagogy perceive and experience their own free time. The theoretical part introduces the basic concepts related to the study of leisure (leisure, free time, leisure pedagogy, leisure education). The reader is also introduced to the requirements related to the profession of leisure educator. In the practical part, the reader is introduced to the research conducted among the students.
The aim is to find out how students themselves perceive leisure, how the need for leisure affects their lives and how important it is for them to have some. The readers of my work could be the students of pedagogy of leisure themselves, for whom the work could serve as a form of self-reflection and awareness of the importance of their own free time.
Klíčová slova
volný čas, přebytek volného času, nedostatek volného času, pedagogika volného času, výchova ve volném čase, student, osobnost pedagoga, nuda, syndrom vyhoření, osamělost
Klíčová slova v angličtině
leisure, excess of leisure, lack of leisure, leisure pedagogy, leisure education, student, personality of the educator, demands on the educator, boredom, burnout syndrome
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak studenti pedagogiky volného času vnímají a prožívají svůj vlastní volný čas. V teoretické části jsou představeny základní pojmy související se studiem volného času (volný čas, pedagogika volného času, výchova ve volném čase). Čtenáři jsou také seznámeni s požadavky spojenými s výkonem povolání pedagoga volného času. V praktické části se pak čtenáři seznámí s výsledky výzkumu provedeného mezi studenty.
Cílem této práce je zjistit, jak sami studenti vnímají volný čas, jak potřeba volného času ovlivňuje jejich životy a jak je pro ně důležité, aby měli nějaký volný čas. Čtenáři této práce by mohli být sami studenti pedagogiky volného času, pro které by práce mohla sloužit jako forma sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with how students of Leisure Time Pedagogy perceive and experience their own free time. The theoretical part introduces the basic concepts related to the study of leisure (leisure, free time, leisure pedagogy, leisure education). The reader is also introduced to the requirements related to the profession of leisure educator. In the practical part, the reader is introduced to the research conducted among the students.
The aim is to find out how students themselves perceive leisure, how the need for leisure affects their lives and how important it is for them to have some. The readers of my work could be the students of pedagogy of leisure themselves, for whom the work could serve as a form of self-reflection and awareness of the importance of their own free time.
Klíčová slova
volný čas, přebytek volného času, nedostatek volného času, pedagogika volného času, výchova ve volném čase, student, osobnost pedagoga, nuda, syndrom vyhoření, osamělost
Klíčová slova v angličtině
leisure, excess of leisure, lack of leisure, leisure pedagogy, leisure education, student, personality of the educator, demands on the educator, boredom, burnout syndrome
Zásady pro vypracování
Moje práce se bude zabývat problematikou toho, jak studenti pedagogiky volného času vlastně vnímají volný čas a jak ho prožívají.
V mé práci bych chtěla získat odpovědi na otázky:
1. Jak důležitou roli hraje volný čas v životech studentů pedagogiky volného času
2. Zda a jak se studentům PVČ změnilo díky jejich studiu vnímání volného času
3. Jaký má nedostatek a přebytek volného času vliv na jejich psychické zdraví
4. Jak studenti PVČ svůj volný čas vnímají, jsou s ním spokojeni a zda by chtěli něco změnit
5. Co považují studenti PVČ za volný čas
Cílem by tedy mělo být zjištění toho, jak sami studenti vnímají volný čas, jak ovlivňuje potřeba volného času jejich životy a jak je pro ně důležité, aby nějaký měli.
Čtenáři mojí práce by mohli být sami studenti PVČ, pro které by práce mohla sloužit jako jakási sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Zásady pro vypracování
Moje práce se bude zabývat problematikou toho, jak studenti pedagogiky volného času vlastně vnímají volný čas a jak ho prožívají.
V mé práci bych chtěla získat odpovědi na otázky:
1. Jak důležitou roli hraje volný čas v životech studentů pedagogiky volného času
2. Zda a jak se studentům PVČ změnilo díky jejich studiu vnímání volného času
3. Jaký má nedostatek a přebytek volného času vliv na jejich psychické zdraví
4. Jak studenti PVČ svůj volný čas vnímají, jsou s ním spokojeni a zda by chtěli něco změnit
5. Co považují studenti PVČ za volný čas
Cílem by tedy mělo být zjištění toho, jak sami studenti vnímají volný čas, jak ovlivňuje potřeba volného času jejich životy a jak je pro ně důležité, aby nějaký měli.
Čtenáři mojí práce by mohli být sami studenti PVČ, pro které by práce mohla sloužit jako jakási sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vydání druhé. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7
KAPLÁNEK, Michal. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1250-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 3. aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vydání druhé. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7
KAPLÁNEK, Michal. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1250-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 3. aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. 4., doplněné vydání. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1783-1.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.