|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPE / XSPME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPE
/
XSPME
|
Akademický rok
|
2012/2013
|
Akademický rok
|
2012/2013
|
Název
|
Problematika měření v psychologii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
15
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
1 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem přednášky je seznámit studenty se základními přístupy k měření v psychologii. Seznámení se základními metodami analýzy dat.
|
Požadavky na studenta
|
samostudium
|
Obsah
|
Základní přístupy k měření v psychologii: klasická teorie testů, teorie odpovídání na položky, popř. teorií zobecnitelnosti. Metody analýzy dat, které se v rámci těchto teorií používají.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Crocker, L., & Algina, J.:. Introduction to classical and modern test theory. New York: Holt, Rinehart, and Winston. 1986.
-
Doporučená:
Hambleton, R. K., & Swaminathan, H.:. Item response theory: Principles and applications. Boston: Kluwer-Nijhoff. 1985.
-
Doporučená:
odborné články související s oborem psychometriky související současně s odbornými zájmy.
-
Doporučená:
Urbánek, T.:. Současné přístupy v psychometrice. Nakladatelství MU, Brno. 2001.
-
Doporučená:
Cronbach,, L.J., Glesen, G. C., Nanda, H., & Ragaratnan, N.:. The dependability of behavioral measurements: Theory of generalizability for scores and profiles. New York: Wiley, 1972..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
nejsou vyžadovány |
Získané způsobilosti |
Student se orientuje v základních přístupech k měření v psychologii a v metodách analýzy dat. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|