|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPE / XTMV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPE
/
XTMV
|
Akademický rok
|
2012/2013
|
Akademický rok
|
2012/2013
|
Název
|
Teorie a metodologie vědy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout informace o tom, co je cesta vědy, čím se liší vědecké poznání od naivní zkušenosti; naučit kritériím vědeckosti k rozlišení hodnoty odborných sdělení; naučit dovednosti zformulovat plán výzkumu v souladu s cílem a metodologickými možnostmi.
|
Požadavky na studenta
|
zkušenost s výzkumem, znalost základů filosofie
|
Obsah
|
Co je věda, druhy věd (základní, teoretické, empirické, praxeologické, "tvrdé a měkké", atd.) Teorie vědy Druhy poznání (vedle vědy -umění, filosofie, praxe ad.) Základy epistemologie - empirická, teoretická, metaforická Kvantitativní a kvalitativní výzkum Výzkumné projekty Zpracování výsledků Zpráva o výzkumu Struktura odborného sdělení Etika vědecké práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
A další studie i práce podle zaměření disertace..
-
Doporučená:
Popper, K. R.:. Logika vědeckého bádání. Praha: Oikoymenh. 1997.
-
Doporučená:
Kuhn, T. S.:. Struktura vědeckých revolucí. Praha: Oikoymenh. 1997.
-
Doporučená:
Kerlinger, F. N.:. Základy výzkumu chování. Praha: Academia. 1972.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Orientace ve filosofii vědy a teorii oboru, znalost základů statistiky. |
Získané způsobilosti |
Umět vědecky myslet, analyzovat kvalitu odborného sdělení a připravit a realizovat výzkumný projekt. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|