Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Work with text (with textbook, with book), Demonstration, Activating (simulations, games, drama), E-learning
|
-
Bauman, Petr. Filozofický dialog jako cesta k prevenci násilí : teorie a metodika, aktivity pro rozvoj myšlení. Vyd. 1. České Budějovice : Teologická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Centrum filozofie, 2013. ISBN 978-80-7394-412-4.
-
Bauman, Petr. Kritické a tvořivé myšlení: není to málo? : rozvoj myšlení ve filosofických, teologických, psychologických a pedagogických souvislostech. Vyd. 1. České Budějovice : Teologická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, Centrum filozofie, 2013. ISBN 978-80-7394-432-2.
-
Cam, Philip. Philosophical Inquiry: Combining the Tools of Philosophy with Inquiry-Based Teaching and Learning. Lanham; London: Rowman & Littlefield, 2020. ISBN 978-1-4758-4630-0.
-
Endrštová, Veronika a kol. Filozofie pro děti. Praktická příručka s lekcemi do výuky. Praha: Člověk v tísni. 2022.
-
Franzini Tibaldeo, Roberto. The Multidimensionality of Thinking: Critical, Creative, and Caring. Matthew Lipman and Ann Margaret Sharp: Philosophy for Children?s Educational Revolution. Cham: Springer, 2023.
-
Hershovitz, Scott. Malí filozofové. Praha: Jota. 2023.
-
Lewis, Tyson E; Jasinski, Igor. Rethinking Philosophy for Children. Bloomsbury: Bloomsbury Academic. 2023.
-
Lipman, M. - Sharp, A.M. Wondering At The World: Instructional Manual to Accompany Kio and Gus.. IAPC, 1986. ISBN 0-8191-5471-7.
-
Lipman, Matthew; Sharp, Ann Margaret. Ethical inquiry : instructional manual to accompany Lisa. 2nd ed. Lanham ; New York ; London : IAPC Institute for the advancement of philosophy for children, 1985. ISBN 0-8191-4785-0.
-
Lipman, Matthew; Sharp, Ann Margaret. Looking for meaning : instructional manual to accompany Pixie. Lanham ; New York ; London : IAPC Institute for the advancement of philosophy for children : Univers, 1984. ISBN 0-8191-3829-0.
-
Lipman, Matthew; Sharp, Ann Margaret,; Oscanyan, Frederick S. Philosophical inquiry : an instructional manual to accompany Harry Stottlemeier's discovery. 2nd ed. Lanham ; New York ; London : University Press of America : IAPC Institute for the advancement of phi, 1984. ISBN 0-8191-3830-4.
-
Lipman, Matthew. Thinking in education. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-01225-2.
-
Matthews, Gareth B. The Child´s Philosopher. London: Routledge. 2022.
-
Sharp, Ann Margaret; Bauman, Petr. Nemocnice pro panenky. Vyd. 1. České Budějovice : Teologická fakulta Jihočeské univerzity, Centrum filozofie pro děti, 2010. ISBN 978-80-7394-249-6.
-
Sharp, Ann Margaret; Splitter, Laurance J.; Miller, Elaine. Making sense of my world : teacher manual for the doll hospital. Camberwell : ACER The Australian Council for Educational Research Ltd, 2000. ISBN 0-86431-321-7.
-
Sharp, Ann Margaret; Splitter, Laurance Joseph. Co znamená můj svět : metodická příručka k příběhu Nemocnice pro panenky. Vyd. 1. České Budějovice : TF JU, Centrum filozofie pro děti, 2011. ISBN 978-80-7394-269-4.
-
Siegmund, Michael. Nejlepších 123 otázek pro filozofování s dětmi a mládeží. Books on Demand. 2019.
-
Splitter, Laurance J.; Sharp, Ann Margaret. Teaching for better thinking : the clasroom community of inquiry. 1st pub. Melbourne : ACER The Australian Council for Educational Research Ltd, 1995. ISBN 0-86431-143-5.
-
Zoller, Eva. Učíme děti ptát se a přemýšlet. Praha: Portál. 2012.
|