Philosophy and education FILIA, SOFIA, PAIDEIA, THEORIA, POLIS, AGOGÉ Modern and post-modern movements in education Ontology of education Epistemology of education Methodology vis-á-vis education The notion of SCHOLÉ through history POLIS - the political context of education Philosophy and theology in education Theology of education Current Philosophy of education - callenges
|
Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Work with text (with textbook, with book)
|
-
Ballauff, Theodor. Pädagogik als Bildungslehre. Frankfurt am Main : Haag und Herchen, 1986. ISBN 3-89228-051-7.
-
Beck, H., Ballauff, T. Philosophie der Erziehung. Freiburg im Breisgau, Basel, Wien : Herder, 1979. ISBN 3-451-16967-3.
-
Bouwer, Johan; van Leeuwen,Marco. Philosophy of Leisure: Foundations of the Good Life. New York, Routledge, 2017. ISBN 978-1-138-91147-5.
-
Kratochvíl, Z.:. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha, 1995.
-
PALOUŠ, R. Heretická škola: O filosofii výchovy ve světověku a Patočkově pedagogice čili filipika proti upadlé škole. Praha, OIKOYMENH, 2008. ISBN 978-80-7298-302-5.
-
PALOUŠ, R. K filosofii výchovy. Východiska fundamentální agogiky. Praha, SPN, 1991. ISBN 80-04-25390-3.
-
Palouš, R., Svobodová, Z. Homo educandus: Filosofické základy teorie výchovy. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461901-9.
-
Pešková, J.; Schücková, L.:. Já, člověk... Praha. SPN., 1991. ISBN 80-04-21766-4.
-
Strouhal, Martin. Teorie výchovy. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4212-0.
|