Lecturer(s)
|
-
Ehrlichová Magdalena, Mgr.
|
Course content
|
Students pass lesson observation of catechization the children and youth mainly in parishes or charges. The subject is followed by the methodical seminar.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Monitoring, Skills training
|
Learning outcomes
|
Within the frame of this subject the student acquaint with contents of catechization, with general characteristics of a lesson.
Students get the basic skills in the area of observation, analysis and reflection of psycho-didactic elements during the lesson.
|
Prerequisites
|
none
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance assessment, Student portfolio analysis, Hospitace, Colloquium
Passing the practice in given extent, participation in seminar, elaboration of the report from the practice.
|
Recommended literature
|
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál.
-
Muchová, L. Cíle a cesty. Metody, cíle a prostředky vyučování z pohledu obecné didaktiky pro učitele náboženství. Olomouc : Matice cyrilometodějská, 1996.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál.
-
Petty, G. Moderní vyučování. Praha : Portál.
-
Podlahová L. Ze studenta učitelem. UP Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
-
Švec, V. Praktikum didaktických dovedností. Brno, Paido, 1998.
-
x. Osnovy náboženství pro osmiletá gymnázia.
-
x. Osnovy předmětu náboženství (ČBK).
-
x. Osnovy předmětu náboženství v experimentu občanská škola.
-
x. Osnovy předmětu náboženství v experimentu obecná škola.
|