Course: Statistics for laboratory diagnostics

» List of faculties » FZS » ULZ
Course title Statistics for laboratory diagnostics
Course code ULZ/DSLDG
Organizational form of instruction Lecture + Seminary
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Dvořáčková Olga, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7.
  • FIELD, Andy. Discovering Statistics Using SPSS. London: Sage Publications, 2009. ISBN 978-1-84787-906-6.
  • HAVRÁNEK, J. a kol. Základy zdravotnické statistiky. České Budějovice: Zdravotně sociální fakulta JU, 2004. ISBN 80-7040-663-1.
  • HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat.. 4. aktual. vyd., Praha: Portál. 736 s. ISBN 978-80-262-0981-2., 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
  • Kajanová, A., Stránský, P., Dvořáčková, O. Metodologie výzkumu v oblasti sociálních věd. České Budějovice: Zdravotně sociální fakulta JU. 108 s., 2017. ISBN 978-80-7394-639-5.
  • MELOUN, M., MILITKÝ, J. Interaktivní statistická analýza dat.. Praha: Karolinum. 960 s. ISBN 978-80-246- 2173-9., 2012. ISBN 978-80-246-2173-9.
  • Řehák, J., Brom, O. SPSS. Praktická analýza dat. Brno: Computer Press. 336 s., 2015. ISBN 978-80-251-4609-5.
  • TOMÁŠKOVÁ, H. Základy biostatistiky.. 2. vyd., Ostrava: Zdravotně sociální fakulta OU. 108 s. ISBN 978-80- 7368-702-1, 2012. ISBN 978-80-7368-702-1.
  • WHITLEY, E., BALL, J. Statistics review 4: Sample size calculations.. Critical Care, 6(4): 335?341., 2002.
  • ZVÁROVÁ, J. Biomedicínská statistika I. Základy statistiky pro biomedicínské obory.. 3. vyd. Praha: Karolinum. 220 s. ISBN 978-80-246-3416-6., 2016. ISBN 978-80-246-3416-6.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester