Definition of basic terminology. Organic farming, IFOAM, European and Czech directives. Control of organic productive procedures. Certification process. Quality of organic production. Sensoric value. Nutritive, hygienic quality, comparison of organic and conventional production. Act on foodstuffs. Analysis of dangers of new foodstuff technologies (HACCP). Processing of organic products, requirements on technological equipment. Question of foreign elements and its detection. Economy and marketing of organic production. Specific forms of distribution.
|
-
Hesková, M. et al. Marketingová komunikace a přímý marketing. J. Hradec, VŠE FM, 2005.
-
Moudrý, J. Bioprodukty. Praha, MZe ČR, 1997.
-
Moudrý, J. et al. Ekonomická udržitelnost v sociálním zemědělství. České Budějovice, 2020. ISBN 978-80-87809-82-2.
-
Moudrý, J., Prugar, J. Biopotraviny. Hodnocení kvality, zpracování a marketing. ÚZPI, 2002.
-
Moudrý, J., Prugar, J. Kvalita, zpracování a odbyt bioproduktů (skripta). ZF JU České Budějovice, 2001.
-
Pottenbaum, P., Bullerdick, A. Handbuch Direktvermarktung. Munchen, Verlagsunion Agrar, 1996.
-
Urban, J., Šarapatka, B. Ekologické zemědělství: učebnice pro školy i praxi. II. díl, Normy Evropské unie, chovy a walfare hosp. zvířat, ekonomika, marketing, konverze a příklady z praxe.. MŽP, PRO-BIO, Praha, 2005.
-
Woese, K. et al. Okologisch und konventionel erzeugte Lebensmittel im Vergleich. Dahlem, Bg VV, 1995.
|