Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Work with text (with textbook, with book), E-learning
|
The character of sociology, its place among other social sciences, common sense and sociological knowledge, the rise of modern societies and sociology, classical sociology - main figures and paradigms, socialization and institutionalization.
Students will be able to differentiate between the everyday and sociological knowledge, they will learn about the main sociological paradigms as defined in the period of classic sociology and its main topics.
|
-
- Novotná, E. . Antologie z dějin sociologie II. JČU, PF, České Budějovice. 1992.. Praha: Fortuna, 2003.
-
Velký sociologický slovník, Karolinum. 1996.
-
Bauman, Z . Myslet sociologicky. Praha , Slon, 1995.
-
Bauman, Z. Úvahy o postmoderní době . Praha, Slon, 2002.
-
Berger, P.L. Pozvání do Sociologie. Praha: Naše vojsko, 1991.
-
Giddens, A. Sociologie. Argo, Praha. 1999.
-
Harrington, A. a kol. Moderní sociální teorie. Portál. 2006.. 1991.
-
Keller, J. Dějiny klasické sociologie . Praha , Slon, 2004.
-
Keller, J. Úvod do sociologie, Slon. 1994.
-
Petrusek, M. a kol. Sociologické směry školy, paradigmata. SLON, Praha, 2000. Praha: Odeon, 1991.
-
Petrusek, M., Miltová, A., Vodáková, A. Sociologické směry školy, paradigmata. Praha: Sociologické nakladatelství, 2000.
-
Popper, R. K. Otevřená společnost a její nepřátelé I., II.. Praha: Oikoymenh, 1994.
-
Šubrt, J. , Balon, J. Soudobá sociologická teorie . Praha , Grada , 2010.
-
Zich. F. Úvod do sociologie . Praha VŠFS o.p.s., 2003.
|