Lecturer(s)
|
-
Pícha Kamil, doc. Ing. Ph.D., MBA.
-
Novacká Ludmila, prof. JUDr. Ph.D.
-
Švec Roman, doc. Ing. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is an explanation of specifics of the management in a destination and a preparation of students for a future work in local, regional, national or international organisations and institutions, which participate on tourism development in a destination .
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Test, Seminar work
|
Recommended literature
|
-
www.czechtourism.cz.
-
www.mmr.cz.
-
www.unwto.org.
-
BIEGER, T. Management von Destinationen. München: Oldenbourg, 2008..
-
HOLEŠINSKÁ, A. Destinační management aneb jak řídit turistickou destinaci. Brno: ESF MU, 2007..
-
Kiráľová, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.
-
MORRISON, A., M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995..
-
PALATKOVÁ, M. Destinační management a vytváření produktů v cestovním ruchu. Praha: MMR, 2007..
-
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Jak získat více příjmů z cestovního ruchu.. Praha: Grada Publishung, 2006.
-
Palatková. Marketingový management destinací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3749-2.
|