Monologic (reading, lecture, briefing), Dialogic (discussion, interview, brainstorming), Demonstration, Skills training, Activating (simulations, games, drama), E-learning
|
-
Vyhláška č. 111/2022 Sb.
-
Vyhláška č.74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání.
-
Balková, K. Náměty pro školní družinu: deset projektů s konkrétními činnostmi. Praha: Portál. 2010.
-
Bendl, S. a kol. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. 2015.
-
Bláha, J. Výtvarné umění a hudba. Praha: Togga, 2012.
-
Cain, Michael. Building Successful Extracurricular Enrichment Programs. London: Prufrock Press. 2022.
-
Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015.
-
Činčera, J.; Kaplánek, M.; Sýkora, J. Tři cesty k pedagogice volného času. Brno: Tribun, 2009.
-
Farenga, Stephen J.; Garofalo, Salvatore G.; Ness, Daniel. International Handbook of Research on STEAM Curriculum and Practice. London: Routledge. 2025.
-
Fořtíková, J. Talent a nadání ? Jejich rozvoj ve volném čase. Praha: NIDM, 2009.
-
Hájek, B. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: NIDM, 2004.
-
Hájek, B.; Hofbauer, B.; Pávková, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008.
-
Hájek, B. Jak vytvořit vzdělávací program pro školní družiny. Praha: Portál, 2007.. Praha: Portál, 2007.
-
Hájek, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha, 2007.
-
Heřmanová, J.; Macek, M. Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. Praha: MŠMT ČR. 2009.
-
Hloušek, J. a kol. Socio-kulturní animace a její uplatnění v komunitní sociální práci. Hradec Králové: Občanské poradenské středisko. 2020.
-
Hurd, A. R. et al. Leisure Services Management. Champaign: Human Kinetics. 2024.
-
Kaplánek, M. (ed.). Volný čas dětí staršího školního věku: vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice. Č. Budějovice: JU. 2022.
-
Knotová, D. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011.
-
NIDM. Metodika pro podporu ŠVP ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. Praha, 2007. ISBN 978-8086784-03-8.
-
Svobodová, Z. et al. Svobodný čas: pedagogika volného času jako výchova ke svobodě. Praha: UK, Karolinum. 2023.
-
Šerák, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009.
-
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 2011.
-
Uhrová, N. Klíčové kompetence ve vzdělávání a výuce: rozvoj kritického myšlení. Havířov: Vysoká škola PRIGO. 2021.
-
Vetešková, J., Tureckiová, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008.
-
Zbudilová, H. Literární výchova ve volném čase. Jinočany: H§H. 2020.
-
Zormanová, L. Didaktika dospělých. Praha: Grada. 2017.
|