-
Barry, P. Beginning Theory. An Introduction to Literary and Cultural Theory.. Manchester, 2009.
-
Beránková, E. Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002.
-
Culler, J. Krátký úvod do literární výchovy.. Brno: Host, 2002.
-
Čapek, R. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015.
-
Friedlaenderová, H., Landová, H., Mazáčová, P., Prázová, I., Richter, V. České děti a mládež jako čtenáři v době pandemie. Brno, Praha. 2022.
-
Friedlaenderová, H., Richter, V., Trávníček, J. Covidočtení. Co s naším čtenářstvím udělala pandemie. Brno, Praha. 2022.
-
Gejdušová, I. Komplexnost ve výuce literární výchovy. Ostrava: OU, 2008.
-
Haman, A. Literatura z pohledu čtenářů. Praha: Československý spisovatel, 1991.
-
Hník, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H§H, 2007.
-
Krč, E., Zbudilová, H. Úvod do teorie literatury: literární terminologie a analýza literárního díla. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012.
-
Lederbuchová, L. Literatura ve škole. Plzeň: ZČU, 2010.
-
Martinková, V. Teorie literatury netradičně. Praha: Trizonia, 1995.
-
Novotný, D., J. Dramatické konflikty Bible: velmi vzdálený pokus o midraš, aneb, Několik praktických lekcí z dramaturgie. Praha: Karolinum, 2005.
-
Remsová, L. a D. Klapko, D. Výzkumný exkurz do dramatické výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2013.
-
Toman, J. Didaktika čtení a primární literární výchovy. Č. Budějovice: JU, 2007.
-
Trávníček, J. Česká čtenářská republika. Brno: Host, 2017.
-
Trávníček, J. Vyprávěj mi něco: jak si děti osvojují příběhy. Příbram: Pistorius, 2007.
-
Vala, J. Poezie v literární výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
-
Way, B. Výchova dramatickou improvizací: Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISVN, 1996.
-
Zbudilová, H. Literární výchova ve volném čase. Praha: H§H, 2020.
|