Fakulta
|
Pedagogická fakulta (FPE)
|
Studijní program
|
Učitelství pro základní školy (N7503)
|
Studijní obor / Specializace
|
Učitelství přírodopisu pro 2. stupeň základních škol
(7503T085/0 - 2)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Navazující
|
Forma studia
|
Prezenční
|
Standardní doba studia
|
2 roky
|
Počet ECTS kreditů
|
120
|
Udělovaná kvalifikace
|
Magistr (7)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Doktorský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
Willinger Marcela, Ing.
|
E-mail: willinger@pf.jcu.cz
|
Telefon: +420 389 033 048
|
Fax:
|
|
Klíčové studijní výstupy
|
1) dosáhnout všechny potřebné kompetence pro vzdělávání žáků na ZŠ, jejichž teoretickým a dovednostním zázemím je pedagogika a pedagogická psychologie 2) dosáhnout znalostí a dovedností v oblasti scientního základu výuky přírodopisu v takové šíři, aby absolvent byl schopen fundovaně a s nadhledem výuky v celé šíři témat (tj. s mezioborovými vazbami, viz i podoba RVP) přírodopisu na ZŠ (tj., ze základů buněčné biologie, genetiky, fyziologie organizmů, antropologie a biologie člověka, geologie, rozmanitosti a základů evoluce organizmů, ekologie, ochrany životního prostředí, z aplikované biologie pak zejména v oblasti praktického pěstování zahradních a pokojových rostlin); 3) vytvořit laboratorní a další instrumentální dovednosti pro výuku v terénu a na školním pozemku odpovídajícím způsobem teoretickému scientnímu základu studia a praktickým potřebám výuky přírodopisu; 4) vytvořit teoretické znalosti a dovednosti v oblasti didaktiky přírodopisu a metodik vzdělávacích algoritmů (jak pro práci ve třídě a přírodovědné laboratoři tak pro výuku v terénu), včetně schopnosti tvorby (spolupráce na tvorbě) RVP a školních projektů a vedení talentovaných žáků a zájemců o hlubší vzdělání či další aktivity v oblasti přírodopisu; 5) kombinací všech přístupů (ad (i) až (iv) zvládnout pod supervizí samostatné řešení odborného problému/projektu v logickém řetězci (jednoduchý výzkum/monitoring/šetření biologického nebo geologického/didaktického/pedagogického/vzdělávacího jevu či děje - jeho analýza, hodnocení a interpretace - aplikace ve vzdělávací či výchovné praxi - diskuse a zobecnění celého problému) a sepsání původní zprávy (projektu/Mgr. diplomové práce); a to vše s ohledem na úroveň potřebnou pro kvalifikovanou a kompetentní výuku přírodopisu (a pěstitelství) na 2. stupni ZŠ a její blízké perspektivy.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
Uchazeči budou přijati ke studiu na základě prospěchu bakalářského studia a výsledku bakalářské zkoušky
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
Přijetí na základě výsledků bakalářské SZZ z přírodopisu (biologie),popř. i Bc. práce, vypracované v oblasti "přírodopis / biologie se zaměřením na vzdělávání" a studijního průměru bakalářského studia přírodopisu (biologie a geologie) se zaměřením na vzd.
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
Žádné kvalifikační požadavky a předpisy nejsou stanoveny.
|
Profil programu
|
akademický
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
Absolvent je plně kvalifikován k výuce přírodopisu (a základů pěstitelství) na 2. stupni základní školy po stránce pedagogicko-psychologické, odborného scientního základu, didaktické i metodické. Kromě vzdělávacích a výchovných kompetencí je připraven i v oblasti koncipování a kooperace rámcových vzdělávacích programů, tvorby školních projektů, a sexuální, hygienické i protidrogové výchovy, koordinace environmentální výchovy, tvorby koncepce školního pozemku a péče o něj. Současně je připraven i pro samostatnou práci jak v oblasti organizace, řízení a realizace výuky na ZŠ, tak v oblasti mimoškolní zájmové činnosti v oblasti přírodopisu. Znalosti scientních základů diverzity organizmů a geologických věd umožňují uplatnění i v některých oblastech státní správy (např. asistující práce na odborech životního prostředí).
|
Garant oboru / specializace
|
Závodská Radka, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu)
|
Vybrat kombinaci
|
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol
(7503T136/0 - 1 - 2),
Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol
(7503T136/0 - 1 - 3),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství chemie pro 2. stupeň základních škol
(7503T036/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol
(7503T019/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základních škol
(7503T111/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství matematiky pro 2. stupeň základních škol
(7503T039/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1)
|
|
Učitelství zeměpisu pro 2. stupeň základních škol
(7503T114/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základních škol
(7503T139/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol
(7503T009/0 - 1 - 3),
Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol
(7503T009/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
(7503T043/0 - 1 - 2),
Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
(7503T043/0 - 1 - 3),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1)
|
Vybrat kombinaci
|
Učitelství fyziky pro 2. stupeň základních škol
(7503T028/01 - 1 - 2),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 1),
Společný základ
(7503Txxx/0 - 1 - 2)
|
Studium probíhá podle individuálního studijního plánu pod vedením školitele. Je zaměřeno na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost.