Fakulta | Filozofická fakulta (FFI) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Studijní program | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300094) | ||||
Studijní obor / Specializace | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300094/1 - 2020) | ||||
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský | ||||
Forma studia | Prezenční | ||||
Standardní doba studia | 3 roky | ||||
Počet ECTS kreditů | 180 | ||||
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) | ||||
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program | ||||
Způsob ukončení | Státní závěrečná | ||||
Studijní a zkušební řád | URL | ||||
Fakultní koordinátor |
|
||||
Klíčové studijní výstupy | Program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy je koncipován jako studijní program pro sdružené studium symetrického typu, který obsahuje dva studijní plány maior a minor. Program tedy bude nabízen buď ve formě plánu maior, nebo ve formě plánu minor, doplněného vždy o symetricky pojatý studijní plán minor, resp. maior jiného bakalářského studijního programu se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (oblast Učitelství). Studium v tomto bakalářském programu tvoří celek s navazujícím magisterským programem Učitelství pro střední školy a společně jsou koncipovány jako komplexní strukturované studium (Bc. + Mgr.), jehož úspěšné zakončení vede k získání kvalifikace pedagogické pracovníka - učitele SŠ podle zákona č. 563/2004 Sb. Oba programy (Bc. + Mgr.) jsou předkládány k akreditaci zároveň. Struktura programů důsledně vychází z Rámcových požadavků na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (Č. j. MŠMT-21271/2017-5a). V souladu s výše zmíněnými Rámcovými požadavky MŠMT zahrnuje bakalářský studijní program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy předměty oborové přípravy, dále základy oborových didaktik, základní disciplíny pedagogicko-psychologické a povinnou asistentskou praxi, kterou student realizuje na vybrané střední škole. Realizovaná praxe je rozdělena mezi obě oborové složky (asistence učiteli při výuce předmětu) a pedagogicko-psychologický základ (asistence při výchovné práci učitele a jeho činnosti orientované na vedení žáka a třídního kolektivu). Současné pojetí učitelské přípravy je založeno na postupném rozvíjení jednotlivých kompetencí, potřebných k výkonu profese učitele. Hlavním cílem bakalářského programu Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy je proto připravit a motivovat studenty k nástupu do navazujícího magisterského studia učitelství pro střední školu a zároveň emancipovat základní oborové, oborově-didaktické, pedagogicko-psychologické a osobnostně-sociální kompetence, potřebné pro zastávání role asistenta učitele, vychovatele a po absolvování navazujícího studia učitele střední školy. | ||||
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno | ||||
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno | ||||
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno | ||||
Profil programu | nespecifikováno | ||||
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno | ||||
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno | ||||
Garant oboru / specializace | unspecified |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu) | |
---|---|
Vybrat kombinaci | Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300095/2 - 1 - 2024), |
Vybrat kombinaci | Dějepis se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300098/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300096/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300097/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (BS012/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300109/2 - 1 - 2024) |
Vybrat kombinaci | Matematika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300103/91 - 1 - 1), Matematika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300103/91 - 1 - 2024), Matematika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300103/91 - 1 - 2025) |
![]() |
Geografie se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300134/91 - 1 - 1), Geografie se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300134/91 - 1 - 2024), Geografie se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300134/91 - 1 - 2025) |
Statut | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Kód předmětu | Název předmětu (* Státnice) | Vyučovací jazyk | Počet ECTS kreditů | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Povinný | - | - | CPV/883 | Asistentská praxe - minor | čeština | 3 | |
Povinně volitelný | - | - | KBE/S24 | Geografie 2 (*) | čeština | 0 | |
Povinně volitelný | - | - | KBE/S23 | Geografie 1 (*) | čeština | 0 | |
Povinný | - | Zimní | KBE/614 | Praktické cvičení z Geografie 1 | čeština | 3 | |
Povinně volitelný | - | Zimní | KBE/621 | Oceánografie | čeština | 3 | |
Povinně volitelný | - | Zimní | KBE/652 | Úvod do Geografie | čeština | 3 | |
Povinně volitelný | - | Zimní | KBE/650 | Pedologie a pedogeografie | čeština | 3 | |
Povinný | - | Letní | KBE/615 | Praktické cvičení z Geografie 2 | čeština | 3 | |
Povinně volitelný | - | Letní | KBE/521 | Ekologie půdy | čeština | 5 | |
Povinně volitelný | - | Letní | KBE/561 | GIS a DPZ v přírodních vědách | čeština | 4 | |
Povinně volitelný | - | Letní | KBE/550 | Lesnictví | čeština | 5 | |
Povinně volitelný | - | Letní | KBE/612 | GIS II pro učitele | čeština | 4 | |
Povinně volitelný | - | Letní | KBE/102 | Biogeochemické cykly | čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KBE/033 | Geomorfologie | čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KBE/054 | Geologie | čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | UFY/447 | Základy meteorologie a klimatologie | čeština | 4 | |
Povinný | 1 | Zimní | UFY/210 | Planetární geografie | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBE/548 | GIS I. | čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBE/046 | Geoinformatika a kartografie | čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Letní | KBE/026 | Krajinná ekologie II. | čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Letní | KOD/GDSC | Geografie dopravy, služeb a cestovního ruchu | čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBE/055 | Hydrologie a limnologie | čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBE/025 | Krajinná ekologie I. | čeština | 4 | |
Povinně volitelný | 3 | Letní | KBE/891U | Bakalářská praxe II - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinně volitelný | 3 | Letní | UMB/891U | Bakalářská praxe II - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinný | 3 | Letní | KBE/613 | Kvantitativní metody zpracování environmentálních dat | čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Letní | KBE/610 | Exkurze FG | čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Letní | KBE/611 | Geografie ČR | čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Letní | KGE/7SG1 | Sociální geografie I - geografie obyvatelstva, demografie, geografie sídel | čeština | 4 | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Povinně volitelný | 3 | Zimní | KBE/890U | Bakalářská praxe I - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinně volitelný | 3 | Zimní | UMB/890U | Bakalářská praxe I - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinný | 3 | Zimní | KGE/7SG2 | Sociální geografie II - geografie zemědělství, geografie průmyslu | čeština | 4 | |
Povinný | 3 | Zimní | KGE/0GE | Regionální geografie Evropy | čeština | 3 |