Fakulta | Filozofická fakulta (FFI) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Studijní program | Dějepis se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300098) | ||||
Studijní obor / Specializace | Dějepis se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300098/1 - 2020) | ||||
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský | ||||
Forma studia | Prezenční | ||||
Standardní doba studia | 3 roky | ||||
Počet ECTS kreditů | 180 | ||||
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) | ||||
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program | ||||
Způsob ukončení | Státní závěrečná | ||||
Studijní a zkušební řád | URL | ||||
Fakultní koordinátor |
|
||||
Klíčové studijní výstupy | Program Dějepis se zaměřením na vzdělávání pro střední školy je koncipován jako studijní program pro sdružené studium symetrického typu, které obsahuje dva studijní plány maior a minor. Program tedy bude nabízen buď ve formě plánu maior, nebo ve formě plánu minor, doplněného vždy o symetricky pojatý studijní plán minor, resp. maior jiného bakalářského studijního programu se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (oblast Učitelství). Studium v tomto bakalářském programu tvoří celek s navazujícím magisterským programem Učitelství pro střední školy a společně jsou koncipovány jako komplexní strukturované studium (Bc. + Mgr.), jehož úspěšné zakončení vede k získání kvalifikace pedagogického pracovníka - učitele SŠ podle zákona č. 563/2004 Sb. Oba programy (Bc. + Mgr.) jsou předkládány k akreditaci zároveň. Struktura programů důsledně vychází z Rámcových požadavků na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (Čj. MSMT-21271/2017-5a). V souladu s výše zmíněnými Rámcovými požadavky MŠMT zahrnuje bakalářský studijní program Dějepis se zaměřením na vzdělávání pro střední školy předměty oborové přípravy, dále základy oborových didaktik, základní disciplíny pedagogicko-psychologické a povinnou asistentskou praxi, kterou student realizuje na vybrané střední škole. Realizovaná praxe je rozdělena mezi obě oborové složky (asistence učiteli při výuce předmětu) a pedagogicko-psychologický základ (asistence při výchovné práci učitele a jeho činnosti orientované na vedení žáka a třídního kolektivu). Současné pojetí učitelské přípravy je založeno na postupném rozvíjení jednotlivých kompetencí, potřebných k výkonu profese učitele. Hlavním cílem bakalářského programu Dějepis se zaměřením na vzdělávání pro střední školy je proto připravit a motivovat studenty k nástupu do navazujícího magisterského studia učitelství pro střední školu a zároveň emancipovat základní oborové, oborově-didaktické, pedagogicko-psychologické a osobnostně-sociální kompetence, potřebné pro zastávání role asistenta učitele, vychovatele a po absolvování navazujícího studia učitele střední školy. | ||||
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno | ||||
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno | ||||
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno | ||||
Profil programu | nespecifikováno | ||||
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno | ||||
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno | ||||
Garant oboru / specializace | unspecified |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu) | |
---|---|
Vybrat kombinaci | Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300095/2 - 1 - 2024) |
Vybrat kombinaci | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300094/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300096/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300097/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (minor) (B0114A300109/2 - 1 - 2024) |
![]() |
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (BS005/2 - 1 - 2020) |
Vybrat kombinaci | Matematika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300103/91 - 1 - 2024), Matematika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300103/91 - 1 - 1), Matematika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300103/91 - 1 - 2025) |
Vybrat kombinaci | Geografie se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300134/91 - 1 - 2024), Geografie se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300134/91 - 1 - 1), Geografie se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300134/91 - 1 - 2025) |
Statut | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Kód předmětu | Název předmětu (* Státnice) | Vyučovací jazyk | Počet ECTS kreditů | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Povinný | 1 | Letní | KHV/7NN | Nauka o hudebních nástrojích | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KHV/7N2 | Hra na nástroj II | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KHV/7H1 | Harmonie I | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KHV/7HV2 | Hlasová výchova II | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KHV/7I2 | Intonace II | čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Zimní | UAC/7PVH | Pomocné vědy historické | čeština | 5 | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Povinný | 1 | Zimní | KHV/7TH1 | Teorie hudby I (Úvod do studia HV a hudební nauka) | čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Zimní | KHV/7I1 | Intonace I | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KHV/7N1 | Hra na nástroj I | čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KHV/7HV1 | Hlasová výchova I | čeština | 2 | |
Povinně volitelný | 1 | Zimní | KHV/7ZS | Ženský sbor | čeština | 2 | |
Povinně volitelný | 1 | Zimní | KHV/7SS | Smíšený sbor | čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Letní | KHV/7DPJ | Dějiny populární hudby a jazzu | čeština | 3 | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Povinný | 2 | Letní | KHV/7SD2 | Proseminář a seminář k dějinám hudby II | čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Letní | KHV/7D2 | Dějiny hudby II | čeština | 3 | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Povinný | 2 | Letní | KHV/7HPE | Hudební pedagogika | čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Letní | KHV/7H3 | Harmonie III | čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Letní | KHV/7N4 | Hra na nástroj IV | čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KHV/7D1 | Dějiny hudby I | čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KHV/7H2 | Harmonie II | čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KHV/7N3 | Hra na nástroj III | čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KHV/7SD1 | Proseminář a seminář k dějinám hudby I | čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KHV/7HPS | Hudební psychologie | čeština | 3 | |
Povinně volitelný | 3 | Letní | KBE/891U | Bakalářská praxe II - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinně volitelný | 3 | Letní | UMB/891U | Bakalářská praxe II - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinný | 3 | Letní | KHV/7TH3 | Teorie hudby III (Nauka o hudebních formách II) | čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Letní | KHV/7Q1 | Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (*) | čeština | 0 | |
Povinně volitelný | 3 | Zimní | KBE/890U | Bakalářská praxe I - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinně volitelný | 3 | Zimní | UMB/890U | Bakalářská praxe I - pro učitelství SŠ | čeština | 6 | |
Povinný | 3 | Zimní | KHV/7AP | Asistentská praxe | čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Zimní | KHV/7SD3 | Proseminář a seminář k dějinám hudby III | čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Zimní | KHV/7D3 | Dějiny hudby III | čeština | 3 | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Povinný | 3 | Zimní | KHV/7TH2 | Teorie hudby II (Nauka o hudebních formách I) | čeština | 2 | |
Povinný | 3 | Zimní | KHV/7N5 | Hra na nástroj V | čeština | 2 |