Informace o studijním programu
«
Zpět
Fakulta
|
Filozofická fakulta (FFI)
|
Studijní program
|
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300109)
|
Studijní obor / Specializace
|
Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy
(B0114A300109/1 - 2024)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
Standardní doba studia
|
3 roky
|
Počet ECTS kreditů
|
180
|
Udělovaná kvalifikace
|
Bakalář (0)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Magisterský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
Hrdá Jitka, Mgr.
|
E-mail: hrda@ff.jcu.cz
|
Telefon: +420 38 903 4826
|
Fax:
|
|
Klíčové studijní výstupy
|
Studium v bakalářském studijním programu Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy tvoří celek s navazujícím magisterským programem Učitelství pro střední školy a společně jsou koncipovány jako komplexní strukturované studium (Bc. + Mgr.), jehož úspěšné zakončení vede k získání kvalifikace pedagogického pracovníka - učitele SŠ podle zákona č. 563/2004 Sb. Oba programy (Bc. + Mgr.) jsou předkládány k akreditaci zároveň. Struktura programů důsledně vychází z Rámcových požadavků na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (Čj. MSMT-21271/2017-5a). V souladu s výše zmíněnými Rámcovými požadavky MŠMT zahrnuje bakalářský studijní program Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy předměty oborové přípravy, dále základy oborových didaktik, základní disciplíny pedagogicko-psychologické a povinnou asistentskou praxi, kterou student realizuje na vybrané střední škole. Realizovaná praxe je rozdělena mezi obě oborové složky (asistence učiteli při výuce předmětu) a pedagogicko-psychologický základ (asistence při výchovné práci učitele a jeho činnosti orientované na vedení žáka a třídního kolektivu). Hlavním cílem studia na úrovni bakalářského studijního programu je připravit absolventy tak, aby se stali odborníky na vzdělávání v rámci dvou oborů (maior a minor) odpovídajícím budoucím aprobačním předmětům učitele. Zařazení oborových didaktik, pedagogicko-psychologických disciplín a asistentské praxe již v bakalářském studiu zajišťuje, že absolventi budou schopni uvažovat o poznatcích získaných studiem oborových předmětů ve vztahu k jejich praktickému využití v pedagogické praxi, např. ve výchovné práci či v roli asistenta pedagoga na střední škole (dle zákona o pedagogických pracovnících 563/2004 Sb. mohou absolventi bakalářské části učitelské přípravy zastávat pozice asistenta učitele, resp. vychovatele). Významná je také motivace studentů k nástupu do navazujícího magisterského studia tak, aby mohli své poznatky po absolvování magisterského studia využít ve výuce svých aprobačních předmětů na střední škole.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
nespecifikováno
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
nespecifikováno
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
nespecifikováno
|
Profil programu
|
nespecifikováno
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
nespecifikováno
|
Garant oboru / specializace
|
unspecified
|
Seznam plánů oborů, které lze volit v kombinaci s vybraným oborem

Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.