Fakulta | Přírodovědecká fakulta (FPR) |
---|---|
Studijní program | Učitelství science pro střední školy (NUčitSc2024) |
Studijní obor / Specializace | Učitelství science pro střední školy (NUčitSc2024/0 - 2025) |
Stupeň získané kvalifikace | Navazující |
Forma studia | Prezenční |
Standardní doba studia | 2 roky |
Počet ECTS kreditů | 120 |
Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) |
Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program |
Způsob ukončení | Státní závěrečná |
Studijní a zkušební řád | URL |
Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
Klíčové studijní výstupy | Cílem navazujícího magisterského studia Učitelství science pro střední školy je připravit a motivovat studenty k výkonu profese učitele střední školy a během studia rozvíjet jejich oborové, oborově-didaktické i pedagogicko-psychologické kompetence, potřebné pro přípravu moderního učitele přírodovědných předmětů. Program je připraven jako reakce na změny v RVP pro základní i střední školy, kde je nebo bude zařazena integrovaná výuka přírodovědných předmětů a posílena výuka informatiky a digitálních technologií. Program sleduje hlavní strategické cíle a linie Strategie 2030+ a reflektuje probíhající reformu přípravy budoucích učitelů. Cílem studia je využívat moderní metody výuky, které absolventi pak budou aplikovat ve vlastní praxi (projektová výuka, obrácená výuka, badatelsky orientovaná výuka, blended learning). V rámci studia bude důraz kladen na získání oborových kompetencí, znalost didaktiky, obecné pedagogiky a psychologie se zaměřením na praxi střední školy. Didaktiky a praxe jsou postaveny na spolupráci s praxí a budou zajištěny kvalitními odborníky a středoškolskými učiteli, kteří jsou na částečné úvazky zaměstnáni na PřF JU. Na středních školách bude částečně probíhat i výuka oborových didaktik. Absolvent Učitelství science pro střední školy bude po úspěšném ukončení studia schopen: - pedagogicky působit jako středoškolský učitel přírodovědných předmětů, integrovaných i v konkrétních specializacích - vytvářet a připravovat ŠVP pro integrovanou výuku předmětů Science - připravovat a vést výuku za využití moderních aktivizujících výukových metod - zvládat nestandardní situace ve výuce i mimo ni - motivovat a aktivizovat žáky, podporovat demokratické principy ve třídě a ve škole - rozumět trendům ve vzdělávání, spolupracovat se svými kolegy a vedením školy na vizích a rozvoji školy - využívat diagnostické a evaluační nástroje, pomocí kterých lze identifikovat zvláštnosti prostředí a potřeby jednotlivých žáků - orientovat se v možnostech hodnocení žáků i evaluace vlastní výuky - aktivně pracovat s anglicky psanými informačními zdroji (získávání nových znalostí, sledování globálních trendů ve výuce přírodovědných předmětů atd.) |
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno |
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
Profil programu | nespecifikováno |
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
Garant oboru / specializace | Kalová Jana, doc. RNDr. Ing. Ph.D. |
1. ročník | 2. ročník | Neuvedený ročník | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zimní | Letní | Zimní | Letní | Zimní | Letní | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | Celkem 60 kreditů | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Celkem 120 kreditů |