Vyučující
|
-
Podroužek Vít, Ing.
-
Bakala Břetislav, Ing. Bc.
|
Obsah předmětu
|
1. Jednotka informace, signál, zákony Booleovy algebry, Vennovy diagramy, základní logické členy, pravdivostní tabulka, příklady typických kombinačních obvodů v simulátoru Deeds (generátor parity, adresový dekodér, de-multiplexor, porovnávací obvod, převodník kódu). Sekvenční obvody - princip a rozdíl Mealyho a Mooreova automatu, klopný obvod R-S, D, zápis úrovní a hranou, registr - paralelní a sériový přenos, čítače - vzestupný, sestupný, synchronní a asynchronní. 2. Didaktika výuky HW počítačů - metody vysvětlení pojmu řadič, instrukce, demonstarce práce procesoru pomocí simulace jednoduchého cyklu v prostředí Deeds. Metoda simulace sestavení komponent základního počítače ve Virtualboxu. Demonstarce práce s diskovou pamětí, testy operační paměti a dalších komponent, práce s obrazem disku. 3. Didaktika výuky informatiky s využitím terminálových stanic, možnosti instalací aplikačního SW, způsob připojení terminálu pomocí RDS. Ukázka odborných učeben výuky technického vybavení na SŠ oboru IT a elektro, školní sítě a servrovny včetně síťového kreditního tiskového řešení. 4. Didaktika výuky datových sítí s využitím akademieCISCO, vybavení učebny, výukové materiály, typové příklady základní konfigurace, simulátor sestavení a konfigurace počítačové sítě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je využití didaktiky, pedagogiky a psychologie pro výuku informatiky na odborných středních školách v oblasti technického vybavení a příprava studentů k úspěšnému absolvování praxe a samostatné výuce na SŠ po stránce znalostní, metodické i praktické. Obsahem kurzu je didaktická interpretace postupů a teorií se zaměřením na obsah učiva na středních odborných školách a seznámení s metodami práce a organizací výuky v odborných učebnách zaměřených na technické vybavení a jeho aplikace v informatice.
Absolvent je schopen řídit hodinu, tvořit kurikulum, připravit vyučovací hodinu, diagnostikovat chyby žáků, rozumět cílům výuky v jednotlivých oblastech ICT.
|
Předpoklady
|
Znalosti z obecné didaktiky nebo školní pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Seminární práce, průběžné metodické výstupy.
|
Doporučená literatura
|
-
Fojtík, Rostislav, Mgr. : Didaktika informatiky II . Ostravská univerzita v Ostravě, 2005. Dostupné z http://www1.osu.cz/~fojtik/doc/DISS2.pdf. Datum přístupu 7/2011.
-
Roubal, P.: Informatika a výpočetní technika pro střední školy, praktická učebnice. Brno, Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3227-2.
-
Roubal, P.: Informatika a výpočetní technika pro střední školy, teoretická učebnice. Brno, Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3228-9.
|