| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kalová Jana, doc. RNDr. Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        BLOK 1: Integrovaná matematika - matematika pro fyziky, numerická matematika, modelování, biomatematika, zpracování velkých dat (Big data), biostatistika. BLOK 2: Integrovaná fyzika - na pokročilé středoškolské úrovni: mechanika, elektřina a magnetismus, optika, molekulová fyzika a termodynamika, speciální teorie relativity, moderní fyzika, fyzika atmosféry, globální klima, důraz kladen na zákony zachování, vazby chemie - fyzika, základy biofyziky. BLOK 3: Integrovaná chemie - na pokročilé středoškolské úrovni: struktura látek, chemické reakce, základní chemické výpočty, anorganická chemie, organická chemie, základy fyzikální chemie, biochemie. BLOK 4: Integrovaná biologie - chemie života, struktura buněk a jejich funkce, buněčná energetika, komunikace a buněčný cyklus, dědičnost, genová exprese a její regulace, přírodní výběr, fylogenze a diverzita organizmů. BLOK 5: Mezipředmětové vazby - vybrané kapitoly integrace STEM předmětů. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laboratorní práce, E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Individuální konzultace s vyučujícím
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 200 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 130 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 27 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 150 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kurzu je seznámit studenty s odbornými základy STEM předmětů s důrazem na mezioborové vazby. Pro vybrané předměty STEM bude požadována znalost na pokročilé středoškolské úrovni. Výuka bude probíhat metodami aktivního učení, studenti si tak už během studia ověří a otestují některé moderní metody a postupy výuky STEM předmětů, které pak lze využít k tvorbě vlastních STEM programů. Paralelně k výuce předmětu bude student pracovat na projektu tvorby STEM předmětu.
                 
                - prohloubení SŠ znalostí ve vztahu k integraci STEM předmětů - znalost postupu při tvorbě obsahu integrované výuky - seznámení se s různými metodami aktivní výuky
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Předpokládá se znalost obsahu STEM předmětů na SŠ úrovni.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Kombinovaná zkouška, Seminární práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Student musí prokázat znalost STEM předmětů na pokročilé SŠ úrovni. Student musí vypracovat projekt. Kurz je prerekvizitou pro povinně volitelný předmět STEM 2 - odborný základ. Předmět je povinný pro zaměření na 2. stupeň ZŠ a SŠ.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Princeton Review AP Calculus AB Prep. 2021. ISBN 978-0525569459.
                
 
            
                
                - 
                    D. Adams, M. Hamm. Shaping the future with STEM instruction. Rowman & Littlefield, 2020. ISBN 978-1475856729.
                
 
            
                
                - 
                    L. N. Conner. Integrating STEM in higher education. 2021. ISBN 9781003130734.
                
 
            
                
                - 
                    Quantum Scientific Publishing. STEM and STEAM: Chemical Engineering. 2018. ISBN 978-17298361263.
                
 
            
                
                - 
                    R. M. Felder, R. Brent. Teaching and learning STEM. A practical guide.. 2016. ISBN 9781118925812.
                
 
            
                
                - 
                    V. Ochkov. 2^5 Problems for STEM Education. 2020. ISBN 9781032174624.
                
 
            
         
         
         
     |